139 γραμμές
		
	
	
	
		
			15 KiB
		
	
	
	
		
			Markdown
		
	
	
	
	
	
		
		
			
		
	
	
			139 γραμμές
		
	
	
	
		
			15 KiB
		
	
	
	
		
			Markdown
		
	
	
	
	
	
| 
								 | 
							
								+++
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								title = 'Linux σε σχολεία'
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								date = '1999-04-01T00:00:00Z'
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								description = ''
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								author = 'Βούλα Σανιδά(mailto:voulariba@hellug.gr)'
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								issue = ['Magaz 15']
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								issue_weight = 2
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								+++
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								*Πρόκειται για μια προσπάθεια που έγινε τον Απρίλιο του 1999 από μερικούς linuxάδες να εγκαταστήσουν Linux σε δημόσιο σχολείο με σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								αυτό το λειτουργικό, το οποίο θεωρούμε ότι είναι το πιο κατάλληλο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.*
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								**1. Εισαγωγή**
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								---------------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								**2. Το 5ο ΤΕΕ**
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								----------------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								**3. Συμπεράσματα**
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-------------------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								**4. Υπότιτλοι**
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								----------------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   [4.1 Το εργαστήριο του σχολείου :](#ss4.1)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   [4.2 Linuxαδες (Μέλη HELLUG και καθηγητές του σχολείου) :](#ss4.2)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   [4.3 Κάποιοι τολμηροί νεοφώτιστοι του 5ου ΤΕΕ:](#ss4.3)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								### [1. Εισαγωγή]{#s1}
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ) Πληροφορικής, καλύπτουν μέσω των μαθημάτων τους και τομείς όπως :
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Λειτουργικά Συστήματα (Unix, DOS, Σηματοφορείς, processes, έννοιες περί multi-user, multitasking κλπ)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Δίκτυα Υπολογιστών
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Internet (ftp, mail, telnet, proxy, firewall, HTML κλπ)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Γλώσσες (Cobol, Pascal, Basic)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Εργαστηριακή πρακτική σε όλα τα παραπάνω
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Ανάγκη για σύνδεση με το Internet για εξάσκηση και εξοικείωση των μαθητών.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Οπως είναι φυσικό, δεδομένου πως τα κονδύλια για τέτοιου τύπου εξοπλισμό είναι ελάχιστα έως και ανύπαρκτα, τα σχολεία υπολειτουργούν και ακόμα και αυτό
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								θεωρείται επιτυχία των διδασκόντων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Μερικά μαθήματα γίνονται μόνο θεωρητικά ή και καθόλου.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Για να μπορέσει το σχολείο να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των μαθημάτων θα πρέπει να επιλέξει γενικά μεταξύ δύο στρατηγικών:
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Κλέβουμε μερικά Windows licenses, NT licenses, ζητάμε από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Δήμο κλπ 300.000 το κεφάλι για αναβάθμιση των PCs ώστε να τρέχουν
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Win95 και NT και Visual C++ και Word, Excel, Ppoint και proxy και firewall και Exchange Server και FrontPage και ξεχνάμε έννοιες όπως το telnet, processes.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Πετάμε επίσης παλιά PCs 8086,286, με μια δισκέτα ή δύο που αποτελεί σημαντικό μέρος του εξοπλισμού ενός σχολείου, μια που δεν μπορούμε πια να τον
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								εκμεταλλευτούμε. Ζητιανεύουμε από εταιρείες να μας \*κάνουν μια τιμή\*, να μας δώσουν τίποτα παλιά τους μηχανήματα, κουτσουρεύουμε και τα μαθήματα, λέμε σε
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								κανένα μαθητή αν έχει τίποτα κλεψιμαίικα προγραμματάκια \...
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Εξετάζουμε την λύση Linux. Εκμεταλλευόμαστε ότι μηχάνημα υπάρχει, καλύπτουμε όλα τα παραπάνω μαθήματα σε όποιο επίπεδο θέλουμε, βάζουμε επιλεκτικά γραφικά σε
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								όσα αντέχουν, υποστηρίζουμε Internet για όσα και όποια παιδιά θέλουμε μέσω απλής dial up συνδρομής. Δεν παρακαλούμε, δεν κλέβουμε. Τα ίδια τα παιδιά έχουν μια
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ευκαιρία να πειραματιστούν, να μάθουν κάτι ουσιαστικότερο. Η διαχείριση των Η/Υ είναι απλούστερη, μια που δεν αναγκάζονται οι καθηγητές να στήνουν ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ όλα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								τα PCs που κάποιος μαθητής έσβησε ηθελημένα ή μη. Τα παιδιά που σκοπός είναι να αποφοιτήσουν σαν power users των Η/Υ, γνωρίζουν τις εναλλακτικές λύσεις, τις
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								διάφορες πλατφόρμες αποκτώντας σφαιρικότερη αντίληψη του χώρου της Πληροφορικής και παύουν να θεωρούν πως Πληροφορική είναι η αποκλειστική ενασχόληση με τον
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								συνδετήρα του Word.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Φυσικά, μια τέτοια λύση, όσο ιδανική και να φαίνεται δεν είναι άμεσα εφαρμόσιμη, μια που προϋποθέτει προσωπική ενασχόληση των καθηγητών, αλλαγή πολλών μαθημάτων
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								(προς το ουσιαστικότερο), \*ταλαιπωρία\* τουλάχιστον στην αρχή, για τους μαθητές, χρόνος για installations, configurations κλπ. Συνεπώς η προσπάθεια αρχικά θα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								πρέπει να επικεντρώνεται στην γνωριμία με το Linux, την απενοχοποίησή του (από καθηγητές και μαθητές), στην χρήση του σε τομείς που μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								καλυφθούν καθόλου (λόγω αδυναμίας λοιπών λύσεων, εξοπλισμού) και που δεν υπάρχει εναλλακτική λύση άλλου τύπου και, αν αυτό είναι δυνατό, στην παρότρυνση των
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								μαθητών να πειραματιστούν σπίτι τους μεταξύ των ατελείωτων ωρών που χάνουν με Lara, Quake (εγκατάσταση Quake Server στο σχολείο έρχεται σε πολύ προχωρημένο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στάδιο)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								### [2. Το 5ο ΤΕΕ]{#s2}
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Εδώ τα πράγματα ήταν σχετικά έτοιμα μια που το έδαφος είχε προετοιμαστεί κατάλληλα. Το σχολείο Linuxοκρατείται από άποψη καθηγητών (δύο μέλη HELLUG, ένας τρίτος
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Linux user και ιδιαίτερα Linux friendly) που είχαν φροντίσει να κάνουν την (γνωστή σε όλους) ιδιαίτερα επίμονη, ψυχοκαταναγκαστική, πλύση εγκεφάλου περί Linux
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στους μαθητές.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Ετσι, μερικά από τα παιδιά του 5ου ΤΕΛ Χαλανδρίου αποφάσισαν **\"εθελοντικά\"** να κουβαλήσουν Σαββατιάτικα τα PCs τους μέσα στην βροχή, στο σχολείο, στον χώρο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								του εργαστηρίου Πληροφορικής. Σκοπός ήταν η γνωριμία με το Linux. Το εργαστήριο προσέφερε την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή (πάγκους, ρεύμα, οθόνες, καφές,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								πληκτρολόγια, θέρμανση(???) κλπ).
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Από πλευράς μας υπήρχαν 5 Linuxαδες για να βοηθήσουμε στο στήσιμο των Η/Υ επιστρατεύοντας γνώσεις, όρεξη και τα Linux CDs μας.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Σημείωση: Στο σχολείο έχει ήδη εγκατασταθεί στον κεντρικό server, ένα ακόμα Linux για την υποστήριξη του μαθήματος Internet (σύνδεση και παροχή WWW σελίδων μέσω
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								του proxy), Δικτύων (telnet, ftp κλπ), Unix (σε περίπτωση που επεκταθεί και σε αυτό το εργαστήριο, μια που το εργαστηριακό μάθημα καλύπτεται σε άλλο εργαστήριο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								με -προς το παρόν- SCO).
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								### [3. Συμπεράσματα]{#s3}
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Ηταν μια καλή περίπτωση για εμάς να μαζευτούμε, να πιούμε έναν καφέ, να στήσουμε μερικά Linuxια και μετά να πάμε για φαγητό. Δηλαδή μια πλήρης μέρα.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Δεν ξέρουμε πραγματικά τι θα κάνουν με το Linux, αλλά ελπίζουμε να εθιστούν σε αυτό. Στην καλύτερη περίπτωση θα το κρατήσουν και θα ασχοληθούν
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								    συστηματικότερα με αυτό, σε μια μέση περίπτωση θα παίξουν λίγο και θα ευνοηθούν μόνο από πλευράς ευχέρειας σε κάποια μαθήματα, στην χειρότερη θα το
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								    ξεστήσουν αμέσως. Πάντως σίγουρα μάθανε πως υπάρχει μια εναλλακτική λύση.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Είχαμε συμμετοχή 2 κοριτσιών και μιας μαμάς (ανησυχητικό μια που καταρρέει και ένα από τα τελευταία ανδρικά προπύργια).
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Σαν προκαταρκτικό στάδιο μιας μελλοντικής εκδήλωσης ήταν πολύ χρήσιμο από πλευράς εμπειρίας και συμπερασμάτων. Η οργάνωση ενός installation fest μεγαλύτερης
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								    κλίμακας θέλει ΜΕΓΑΛΗ προετοιμασία (ήδη στα 10 PCs οι πόροι μας σε αριθμό Linux CDs, τελευταίων εκδόσεων X, KDE, gnome, StarOffice κλπ ίσα που μας κάλυψαν
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								    οριακά).
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Η προσπάθεια ήταν πραγματικά εντυπωσιακή μια που δείχνει ότι πολλές φορές τα παιδιά με την κατάλληλη παρότρυνση θέλουν να δοκιμάζουν νέα πράγματα καθώς και
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								    γιατί δημόσια σχολεία με χαμηλό budget και τεχνογνωσία μπορούν να πρωτοπορούν αν υπάρχει θέληση και όρεξη. Ελπίζουμε να βρεθούν μιμητές τόσο από αυτό το
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								    σχολείο και να το επαναλάβουμε, όσο και από άλλα.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								-   Ελπίζουμε επίσης, ο σύλλογος `HELLUG` να αναλάβει επίσημα δράση στον τομέα αυτό, γιατί εκτός από την τρομακτική εξοικονόμηση κονδυλιών (που τα σχολεία δεν
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								    διαθέτουν) που εξασφαλίζει η δωρεάν φύση του Linux, είναι και το πλέον κατάλληλο Λ.Σ. για εκπαιδευτικούς σκοπούς (Unix, Internet, Γλώσσες, Δίκτυα).
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								### [4. Υπότιτλοι]{#s4}
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Οπως σε όλες τις μεγάλες παραγωγές, ακολουθεί trailer με τα ονόματα των συμμετεχόντων, φωτογραφίες από τα παρασκήνια, και όλες αυτές οι μικρές συλλεκτικές
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								πληροφορίες.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								### [4.1 Το εργαστήριο του σχολείου :]{#ss4.1}
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								### [4.2 Linuxαδες (Μέλη HELLUG και καθηγητές του σχολείου) :]{#ss4.2}
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  ------------------------------- ------------------------------- -------------------------------- ------------------------------- -------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  \                                                       
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								                                                                                                              
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  [Βούλα Σανιδά](/15/img/voula.jpg)   [Παπακώστας                     [Παπαϊωάννου                     [Καμπριάνης                     [Παναγιώτης
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								                                  Ευριπίδης](/15/img/evris.jpg)       Δημήτρης](/15/img/papaioannou.jpg)   Μιχάλης](/15/img/kabrianis.jpg)     Βρυώνης](/15/img/panos.jpg)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  ------------------------------- ------------------------------- -------------------------------- ------------------------------- -------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								### [4.3 Κάποιοι τολμηροί νεοφώτιστοι του 5ου ΤΕΕ:]{#ss4.3}
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  ------------------------------- ------------------------------- ------------------------------- -------------------------------- -------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  \                                                           
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								                                                                                                           
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  [Τσιούνης (και καθηγητής        [Kάρλα Γεωργία](/15/img/karla.jpg)  [Mαμά Κάρλας](/15/img/mama.jpg)     [Σταυρουλάκης                    [Παυλούδης
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  του)](/15/img/tsiounis.jpg)                                                                         Γιώργος](/15/img/stavroulakis.jpg)   Γιώργος](/15/img/pavloudis.jpg)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								                               
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  [Σείχ Ουιντάτ                   [Μαρτίνος                       [Αρβανιτίδης                    [Προσοχή τι γράφει η             [Μερικοί](/15/img/some1.jpg)
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  Χριστίνα](/15/img/xristina.jpg)     Αλέξανδρος](/15/img/martinos.jpg)   Φώτης](/15/img/arvanitidis.jpg)     καρέκλα](/15/img/prothimos.jpg)      
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								  ------------------------------- ------------------------------- ------------------------------- -------------------------------- -------------------------------
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 |