151 γραμμές
20 KiB
Markdown
151 γραμμές
20 KiB
Markdown
|
+++
|
|||
|
title = 'The HTML Hell Page'
|
|||
|
date = '2000-07-01T00:00:00Z'
|
|||
|
description = ''
|
|||
|
author = 'Eric S. Raymond(mailto:esr@thyrsus.com) Μετάφραση: DJ Art(mailto:djart@hellug.gr)'
|
|||
|
issue = ['Magaz 25']
|
|||
|
issue_weight = 3
|
|||
|
+++
|
|||
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
*Το άρθρο αυτό αποτελεί την μετάφραση του άρθρου The HTML Hell Page του Eric S. Raymond, το οποίο μπορείτε να βρείτε στην διεύθυνση
|
|||
|
<http://www.tuxedo.org/~esr/html-hell.html>. Οι απόψεις του είναι απόλυτα δικαιολογημένες (θα μπορέσετε να διακρίνετε την αγανάκτηση) και διατυπώνονται με
|
|||
|
εξίσου \"χαρακτηριστικό\" τρόπο :-)*
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
**Καλως Ήρθατε στην HTML σελίδα της κόλασης**
|
|||
|
|
|||
|
**Ξέρετε πως βρίσκεστε σε σχεδιαστική κόλαση όταν βλέπετε\...**
|
|||
|
|
|||
|
**Κείμενο που αναβοσβήνει (blinking)**\
|
|||
|
Το κείμενο αυτό καθιστά αδύνατη την προσοχή (του επισκέπτη) σε οτιδήποτε άλλο στην σελίδα. Ρίχνει το 87% των επισκεπτών σε μιά αβοήθητη κατάσταση καθηλωμένου
|
|||
|
και \"κλειδωμένου\" εγκεφάλου, περίπου όπως ένα κουνέλι που τυφλώνεται από τους προβολείς της διερχόμενης νταλίκας. Αυτό δεν είναι καλό. Αν το *παρακάνει*
|
|||
|
κανείς με το blink tag, τότε δικαιούται να τον πυροβολήσουν. *Στοιχείο:* αν **χρησιμοποιείτε** το blink tag, τότε ήδη το *παρακάνετε*.
|
|||
|
|
|||
|
**Περιττό animation**\
|
|||
|
Χρησιμοποιώντας περιττά animations πετυχαίνετε όλους τους \"*υπέροχους τραυματισμούς*\" του blink tag συν την \"*δημόσια προσβολή*\" του χρόνου που απαιτείται
|
|||
|
για το κατέβασμα αυτών. Άνθρωποι που το παρακάνουν με τα animations θα έπρεπε να τους εμβολίσουν με βιβλία σε κάθε \"στόμιο\" του σώματός τους μέχρι να
|
|||
|
καταλάβουν πως γεμίζοντας δύο ή και τρία frames μόνο με animations είναι ακόμα πιο δυσάρεστο από την *κατάστασή τους*.
|
|||
|
|
|||
|
**Marquees**\
|
|||
|
Λοιπόν, μπορεί να νομίζετε πως το blink tag και τα animations είναι η χειρότερη κατάχρηση που θα μπορούσαν να κάνουν οι \"γιδοβοσκοί\". Μπαααααα. Σε τέτοιες
|
|||
|
περιπτώσεις όπου η κατάχρηση απλά δεν είναι αρκετή, ο Μεγάλος Σατανάς του Redmond μας έδωσε το \<MARQUEE\>, το οποίο επιτρέπει σε κάποιον να δημιουργήσει
|
|||
|
animated και κυλιόμενες \"τέντες\" μέσα σε αγκύλες (\[\]). Αυτός ο μπάσταρδος ξάδελφος του blink tag μπορεί να προκαλέσει ίλιγγο και αποπληξία σε ευεπηρέαστους
|
|||
|
ανθρώπους, μειώνοντάς τους στο σημείο του γλυκοσαλιάσματος, το οποίο παρεμπιπτόντως είναι και αναγκαία προϋπόθεσις για να αγοράσει κανείς προϊόντα της
|
|||
|
Microsoft. Σύμπτωσις; Εμείς πιστεύουμε πως όχι.
|
|||
|
|
|||
|
**Φανταχτερά (=κακόγουστα) backgrounds**\
|
|||
|
Την επόμενη φορά που θα \"σκοντάψουμε\" σε μιά σελίδα φτιαγμένη από κάποιον που νομίζει ότι είναι ωραίο (=cool) να χρησιμοποιεί φλόγες που ξεπηδούν ή επτά
|
|||
|
αποχρώσεις του ρόζ για background, ορκιζόμαστε πως θα περάσουμε μέσα από την οθόνη για να φτάσουμε και να ξεριζώσουμε το λαιμό του υπεύθυνου για το ξέρασμα. Αν
|
|||
|
υπάρχει χειρότερος διοργανωτής υπερκόπωσης των ματιών και ημικρανιών από το blink tag, τότε είναι αυτό.
|
|||
|
|
|||
|
**Μη αναγνώσιμος συνδυασμός χρώματος κειμένου/background**\
|
|||
|
Ο κόσμος είναι γεμάτος από κλόουν που νομίζουν πως οι σελίδες τους φαινόνται καλύτερα με makeup για κλόουν, με αφθονία αντιθετικών χρωμάτων (αυτό το κάνει και ο
|
|||
|
κακόγουστος με τα φανταχτερά backgrounds). Οι μαγικές λέξεις που αυτοί οι χαμένοι πρέπει να μάθουν είναι \"καθαρή αντίθεση/contrast\". Το γούστο χρωμάτων
|
|||
|
στηρίζεται μεταξύ εσάς και των Θεών της Κακογουστιάς, αλλά εάν δεν χρησιμοποιήσετε φωτεινό κείμενο σε σκούρο background, ή το αντίθετο, τότε θα χάσετε
|
|||
|
επισκέπτες που τους αρέσει να διαβάζουν χωρίς να καταλαβαίνουν τον κόπο που χρειάζεται για να γίνει αυτό.
|
|||
|
|
|||
|
**Επιβλητικές επικεφαλίδες**\
|
|||
|
Οι επιβλητικές επικεφαλίδες είναι \"αγενείς\". Εκτός αν νομίζετε πως κάθε επισκέπτης λαχταρά την ευκαιρία να περιμένει τόσο πολύ που να διακρίνει τα νύχια των
|
|||
|
ποδιών του να μεγαλώνουν ενώ περιμένει να κατέβει το GIF απλά και μόνο για να φανεί η επικεφαλίδα, η οποία θα μπορούσε να δημιουργηθεί με μία ωραία, *γρήγορη*,
|
|||
|
γραμματοσειρά.
|
|||
|
|
|||
|
**\"κάντε resize το browser σε \...\" οδηγίες**\
|
|||
|
Σωστά. Λες και θέλαμε να καταλαμβάνουν οι browser μας τόσην επιφάνεια. Αλλά αυτό που πραγματικά είναι ενοχλητικό είναι ότι τις περισσότερες φορές οι
|
|||
|
\"γιδοβοσκοί\" το αντιλαμβάνονται λανθασμένα. Λες και στους δικούς τους browsers αντισταθμίζονται 8 pixel, εμάς μας τρώει 20, αλλά ξεχνούν να ενεργοποιήσουν τα
|
|||
|
scroll bars, οπότε έχουν βγεί έξω τουλάχιστον 30 pixels, αν και η σελίδα ήταν έτσι κι αλλιώς για τα μπάζα.
|
|||
|
|
|||
|
**Ξέρετε πως βρίσκεστε σε κόλαση περιεχομένου όταν βλέπετε\...**
|
|||
|
|
|||
|
**Μετρητές**\
|
|||
|
\"Είστε ο υπ\' αριθμόν 2.317 επισκέπτης\". Ναι, λες και μας νοιάζει. Μέσω Yahoo ή Altavista μπορεί κανείς να βρεί χωρίς κόπο κάθε σελίδα του δικτύου με θέμα
|
|||
|
\"τυροπιτάκια\" ή \"το καναρίνι μου\". Σε αυτόν τον γενναίο νέο κόσμο, οι μετρητές δεν είναι τίποτα άλλο παρά μιά μορφή επίδειξης εγωισμού, εντυπωσιάζοντας μόνο
|
|||
|
αυτούς που φέρουν μυαλό από lemming\*. Οι μετρητές θα σας δείξουν πόσα κορόιδα διάβαζαν με τις ώρες αυτές τις σελίδες, αλλά δεν θα σας δείξουν πόσα άτομα σε
|
|||
|
κλάσματα δευτερολέπτου μουρμούρισαν \"γιδοβοσκοί\" και είχαν ήδη φύγει. Οι μετρητές είναι κακό εργαλείο για την στατιστική επισκεπτών μιας σελίδας, βαραίνοντας
|
|||
|
ακόμα περισσότερο τα \"καλώδια\" του Δικτύου.\
|
|||
|
**\* σημείωση από τον μεταφραστή:** επειδή υπάρχουν φήμες πως πολλά άτομα του χώρου μας εδώ, δεν έχουν ασχοληθεί με παιχνίδια, να αποσαφηνίσω τί είναι το
|
|||
|
lemming. Υπήρχε κάποτε ένα ωραίο παιχνίδι, τα Lemmings, όπου είχες υπό τον έλεγχό σου μιά αγέλη από μικροσκοπικά ανεγκέφαλα όντα, που το μόνο που ήξεραν να
|
|||
|
κάνουν ήταν να περπατάνε ΜΟΝΟ ευθεία και να εκρήγνυνται (αν τους διέταζες). Ο χρήστης λοιπόν, έπρεπε να διαμορφώσει κατάλληλα την πίστα ώστε τα ηλίθια αυτά όντα
|
|||
|
να φτάσουν (περπατώντας ΜΟΝΟ ίσια) στην πόρτα που βρισκόταν στην άλλη μεριά της πίστας. Δεν ξέρω αν καταλάβατε πόσο ανεγκέφαλα είναι αυτά τα όντα (άλλο να σας
|
|||
|
το λέω και άλλο να το βλέπετε ;-)
|
|||
|
|
|||
|
**Μπαγιάτικα links**\
|
|||
|
Τα μπαγιάτικα links είναι lame. Άτομα που έχουν πάρα πολλά μπαγιάτικα links είναι lamers. OK, ο καθένας έχει έναν δείκτη \"εξάτμισης\" των links πού και πού \--
|
|||
|
αλλά δεν έχετε παρατηρήσει ότι τα μπαγιάτικα links εμφανίζονται κατα γενική ομολογία σε σμήνη, σαν κατσαρίδες; Κι αυτό γιατί άτομα με καλές σελίδες
|
|||
|
χρησιμοποιούν links, αλλά τα προσέχουν και διορθώνουν τα μπαγιάτικα links γρήγορα χωρίς να το καταλάβει κανείς. Μία σελίδα που έχει πολλά μπαγιάτικα links
|
|||
|
μιλάει από μόνη της: \"Ο δημιουργός μου είναι τεμπέλης, χαμένο κορμί, ιδιοκτήτης τρώγλης που συντηρεί ένα παλάτι κατσαρίδων\".
|
|||
|
|
|||
|
**Σελίδες που βρίσκονται αιώνια υπο κατασκευή**\
|
|||
|
Οι surfers του δικτύου διαπιστώνουν γρήγορα πως για κάθε 10 σελίδες υπο κατασκευή, ίσως δύο τρείς μόνο από αυτές να καταργηθούν πρίν από το ολοκαύτωμα του
|
|||
|
Σύμπαντος. Αυτό είναι ηλίθιο. Η html δεν είναι επιστήμη πυραύλων και η κατασκευή σελίδων δεν είναι μιά αργή διαδικασία. Όποιος δεν μπορεί να αφαιρέσει τις \"υπο
|
|||
|
κατασκευή\" ταμπέλες από τις σελίδες του, θα έπρεπε αμέσως να τις παρατήσει και να βρεί ένα hobby που ταιριάζει καλύτερα στις ικανότητές του, όπως ας πούμε να
|
|||
|
σαλιαρίζει(=ανοηταίνει) ή να κοιτάζει τον τοίχο.
|
|||
|
|
|||
|
**Ξέρετε πως βρίσκεστε σε αισθητική κόλαση όταν βλέπετε\...**
|
|||
|
|
|||
|
**Ανούσιες εγωκεντρικές σελίδες**\
|
|||
|
Αν μας δίναν μία δραχμή για κάθε σελίδα του στύλ \"Γεια, σε αυτήν την φωτογραφία βλέπετε εμένα και σε αυτήν βλέπετε το σκύλο/τη γάτα/τον γκόμενο/την γκόμενά
|
|||
|
μου\" τότε αύριο κιόλας θα παίρναμε σύνταξη και θα ζούσαμε στην Aruba μαζί με μιά παρέα από supermodels. *Στοιχείο:* αν δεν έχεις κάτι να πείς, τότε σκάσε. Και
|
|||
|
κράτα το μακριά από το Internet, η ζωή είναι πολύ σύντομη για βαρεμάρα.
|
|||
|
|
|||
|
**Εταιρική logό-ρεια**\
|
|||
|
Όλοι τις έχουμε δεί \-- σελίδες κάποιων εταιρειών που ξεκινούν κατεβάζοντας κάποιο θηριώδες logo από την κόλαση. Και αφού περιμένετε κανα εκατομμύριο χρόνια να
|
|||
|
τελειώσει, η υπόλοιπη σελίδα διακατέχεται από έναν τόνο λόγια για το πόσο υπέροχη είναι η εταιρεία κλπ, αλλά *καθόλου περιεχόμενο*. Συμβουλή για τους
|
|||
|
marketroids: αυτό *δεν* είναι καθόλου αποτελεσματικό, εκτός εάν ο σκοπός σας είναι να κάνετε την εταιρεία να μοιάζει με όλες τις άλλες που νομίζουν πως έχοντας
|
|||
|
μιά Web διεύθυνση είναι \"κάποιες\". Κι όμως !!
|
|||
|
|
|||
|
**Διαφημίσεις από την κόλαση**\
|
|||
|
Δεν αγαπάτε τις διαφημίσεις στο πάνω μέρος των σελίδων που αλλάζουν κάθε φορά που διαβάζεται η σελίδα; Αν πηγαίνετε μπρος-πίσω ανάμεσα σε μιά κύρια σελίδα και
|
|||
|
σε μιά άλλη, ψάχνοντας δεδομένα σε μιά συγκεκριμένη υποκατηγορία, τότε κερδίζετε την αμφίβολη ευχαρίστηση να περιμένετε κάθε φορά να φορτώσει ένα καινούριο
|
|||
|
γραφικό!
|
|||
|
|
|||
|
**Ανυπαρξία e-mail διεύθυνσης για feedback**\
|
|||
|
Αυτοί οι τύποι αρέσκονται στο να τους επισκέπτεστε, να τους βλέπετε και να τους ακούτε, αλλά οι ίδιοι δεν επιθυμούν να ακούσουν εσάς. Δεν είναι ιδιαίτερα
|
|||
|
ενδιαφέρον ότι οι μισές Web σελίδες εταιρειών με μεγάλα ονόματα δεν σας αποκαλύπτουν ποιά είναι η e-mail διεύθυνσή τους; Αυτό δείχνει πόσο αυτές οι εταιρείες
|
|||
|
*πραγματικά* εκτιμούν τους πελάτες τους. Συμβουλή για τους marketdroids: αυτή η κατάσταση κάνει την εταιρεία να μοιάζει ακριβώς τόσο αλαζονική, ηλίθια και
|
|||
|
αδιάφορη για τους πελάτες, όσο πραγματικά είναι. Σκεφτείτε το θέμα της e-mail διεύθυνσης για feedback ως απαραίτητη μεταμφίεση.
|
|||
|
|
|||
|
**Ξέρετε πως βρίσκεστε στην προέκταση της κόλασης όταν βλέπετε\...**
|
|||
|
|
|||
|
**broken HTML**\
|
|||
|
Η υπερβολική κακογραμμένη και λάθος HTML είναι μάστιγα για τον κόσμο γιατί τυχαίνει να προσπερνάει τον βλαμμένο-εγκεφαλικά \'parser\' του αγαπημένου web browser
|
|||
|
του καθενός. Ο σχεδιαστής του site κερδίζει το βραβείο διαστροφής εάν μπορεί να προκαλέσει ριζοσπαστικά διαφορετικές συμπεριφορές σε διαφορετικούς browsers ή
|
|||
|
browsers διαφορετικής έκδοσης.
|
|||
|
|
|||
|
**μή σταθερές επεκτάσεις**\
|
|||
|
Πολύ αγαπάμε τη στιγμή όταν ο browser παγώνει καθώς φορτώνει μιά σελίδα, μένει εκεί για λίγο και μετά ατιμωτικά πετάει coredump. Όταν συμβαίνει αυτό, μπορείτε
|
|||
|
να στοιχηματίσετε χρήματα ότι η σελίδα χρησιμοποιεί κάποια \"άχρηστη\" επέκταση, την οποία κανένας ποτέ δεν προβληματίστηκε να κάνει κάνει debug σωστά (υπάρχει
|
|||
|
σχεδόν ακριβής αριθμός αυτών). Ο χειρότερος εφιάλτης είναι χωρίς αμφιβολία ο \...
|
|||
|
|
|||
|
**frames**\
|
|||
|
Τα frames είναι για τους ηλίθιους. Δεν δουλεύουν σε αρκετούς browsers, αλλά ευθύνονται για το core-dump σε πολλούς άλλους, οι οποίοι θεωρητικά υποτίθεται πως
|
|||
|
υποστηρίζουν frames. Καταλαμβάνουν υπερβολικά πολύ χώρο στην οθόνη και, όταν χρησιμοποιούνται υπέρμετρα, τότε καθιστούν σχεδόν αδύνατο να καταλάβεις πού ήσουν
|
|||
|
και πώς να πάς πίσω, εκεί από όπου ήρθες.
|
|||
|
|
|||
|
**Καλυτερεύοντας την σελίδα**
|
|||
|
|
|||
|
\"Οκ,\" σας ακούω να λέτε, \"μου έδωσες καλές συμβουλές στο πώς να μην τα κάνω θάλασσα. Έχεις να πείς κάτι πιό θετικό; Όπως, σωστά πράγματα και πώς να κάνω
|
|||
|
καλύτερη μιά σελίδα;\"
|
|||
|
|
|||
|
Για σένα, φίλε μου, έχω τρείς λέξεις. Περιεχόμενο, *περιεχόμενο* και **περιεχόμενο**. Δώσε στο \"ακροατήριο\" έναν λόγο για να νοιαστεί. Υπάρχουν τόσες πολλές
|
|||
|
σελίδες που μοιάζουν σαν \"ιστορίες που διηγούνται ηλίθιοι\", γεμάτες από ήχο και μανία, μη σημαίνοντας κάτι. Θέλεις να προκαλέις το ενδιαφέρον; Τότε ξέχνα τα
|
|||
|
γραφικά και τη λάμψη. Πρώτα και κύρια, *να έχεις κάτι να πείς*.
|
|||
|
|
|||
|
**Ευχαριστίες**
|
|||
|
|
|||
|
\...στον Pete Glasscock για την έμπνευση αυτής της σελίδας.
|
|||
|
|
|||
|
\...στον Patrick Campbell-Preston \<patrick\@chaos.org.uk\> για τα περισσότερα στην ενότητα \"προέκταση της κόλασης\".
|
|||
|
|
|||
|
\...στον Rob Novak \<rnovak\@ibm.net\> για το \"διαφημίσεις από την κόλαση\".
|
|||
|
|
|||
|
Πολλοί άλλοι έχουν συμβάλλει στην δημιουργία αυτής της σελίδας και επιθυμούν να **μην** τους επιδοθούν ευχαριστίες.
|
|||
|
|
|||
|
**Άλλες Καλές Συμβουλές**
|
|||
|
|
|||
|
Υπάρχει μια μεγάλη \"φλυαρία\" για web page design από τον [C. J. Silverio](http://www.spies.com/~ceej/Words/rant.web.html). Φριχτά παραδείγματα κακής τεχνικής
|
|||
|
βρίσκονται στο [Web Pages That Suck](http://www.webpagesthatsuck.com). Η στήλη του Jakob Neilsen [Top Ten Mistakes in Web
|
|||
|
Design](http://www.useit.com/alertbox/9605.html) είναι πολύ καλή. Επίσης δείτε τα [Ten Commandments of Web
|
|||
|
Design](http://www.mcs.net/~jorn/html/terrorist.html).
|