216 γραμμές
29 KiB
Markdown
216 γραμμές
29 KiB
Markdown
|
+++
|
|||
|
title = 'Ο ΟΤΕ μας ενώνει;'
|
|||
|
date = '1999-01-01T00:00:00Z'
|
|||
|
description = ''
|
|||
|
author = 'Ομάδα αντίδρασης από το Hack.gr(mailto:action-ote@hack.gr)'
|
|||
|
issue = ['Magaz 11']
|
|||
|
issue_weight = 4
|
|||
|
+++
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
*Το κείμενο που ακολουθεί είναι το κείμενο που συντάκτηκε από τα μέλη της λίστας [action-ote](mailto:action-ote@hack.gr)*
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
Συνυπογράφεται από τους κάτωθι συντελεστές του Magaz (με αλφαβητική σειρά):
|
|||
|
|
|||
|
- [Καμπριάνης Μιχάλης](mailto:kabrianis@hellug.gr)
|
|||
|
- [Παπαδογιαννάκης Βαγγέλης](mailto:papas@hellug.gr)
|
|||
|
- [Παπακώστας Ευριπίδης](mailto:evris@hellug.gr)
|
|||
|
- [Σανιδά Παρασκευή](mailto:sanida@hellug.gr)
|
|||
|
|
|||
|
**1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ**
|
|||
|
------------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
**2. Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ**
|
|||
|
-------------------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
**3. ΖΗΤΑΜΕ/ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ**
|
|||
|
-----------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
### [1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ]{#s1}
|
|||
|
|
|||
|
1. Ακριβή κοστολόγηση της πρόσβασης στο Δίκτυο
|
|||
|
|
|||
|
Η ήδη ακριβή (λόγο χρονοχρέωσης) πρόσβαση στη λεωφόρο των πληροφοριών, γίνεται ακόμα πλέον σχεδόν απαγορευτική, όπως φαίνεται και στον πίνακα που ακολουθεί.
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------- ----------------------------------------------------- -----------------------------------------------------
|
|||
|
\ Ώρες αιχμής\ Ώρες μη αιχμής\
|
|||
|
ΚΟΣΤΟΣ ΜΙΑΣ ΩΡΑΣ (08:00-23:00) (23:00-08:00)
|
|||
|
|
|||
|
Παλιά τιμολόγια (20μ. \* 13δρχ) + ΦΠΑ = 306.8 δραχμές (8μ. \* 13δρχ) + ΦΠΑ = 122.72 δραχμές
|
|||
|
|
|||
|
Νέα τιμολόγια (60μ. \* 6 δρχ) + ΦΠΑ = 424.8 δραχμές (30μ. \* 6 δρχ) + ΦΠΑ = 212.4 δραχμές
|
|||
|
|
|||
|
Αύξηση 118 δραχμές (38.46%) 89.68 δραχμές (73.08%)
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------- ----------------------------------------------------- -----------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
Την ίδια στιγμή που τα τιμολόγια αυξάνονται, ο ΟΤΕ παρέχει αποκλειστικά στη θυγατρική του επιχείρηση ΟΤΕnet, μέσω των ειδικών ενιαίων αριθμών κλήσης (0965
|
|||
|
χχχχχ) μειώσεις στην τιμή πρόσβασης:
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------- ----------------------------------------------------- -----------------------------------------------------
|
|||
|
\ Ώρες αιχμής Ώρες μη αιχμής
|
|||
|
ΚΟΣΤΟΣ 1 ΩΡΑΣ
|
|||
|
|
|||
|
Άλλοι φορείς 424.8 δραχμές 212.4 δραχμές
|
|||
|
|
|||
|
ΟΤΕnet 283.2 δραχμές 70.8 δραχμές
|
|||
|
|
|||
|
Διαφορά 141.6 δραχμές (+50%) 141.6 δραχμές (+200%)
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------- ----------------------------------------------------- -----------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
Επιπρόσθετα στην ΟΤΕnet οι ώρες μη αιχμής επεκτείνονται κατά μία ώρα (ισχύουν μετά τις 22:00 και όχι μετά τις 23:00). Έτσι στο διάστημα 22:00-23:00 η χρέωση
|
|||
|
σε ΟΤΕnet/άλλους είναι 70.8/424.8 δραχμές αντίστοιχα (+500%).
|
|||
|
|
|||
|
2. Επιπτώσεις στον υγιή ανταγωνισμό
|
|||
|
|
|||
|
Το γεγονός αυτό είναι πιθανό να οδηγήσει σε μονοπωλιακές καταστάσεις στο χώρο της τηλεφωνικής πρόσβασης στο Internet, με δραματικές επιπτώσεις στους τομείς
|
|||
|
|
|||
|
- του υγιούς ανταγωνισμού,
|
|||
|
- της απασχόλησης εργαζομένων,
|
|||
|
- της πραγματοποίησης επενδύσεων,
|
|||
|
- της δυνατότητας επιλογής των καταναλωτών,
|
|||
|
- της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
|
|||
|
|
|||
|
Η δυνατότητα απόκτησης του ειδικού ενιαίου αριθμού κλήσης είναι πιθανό να δοθεί και σε άλλους παροχείς, αλλά εκτός του ότι ο Οργανισμός κωλυσιεργεί (όπως
|
|||
|
καταγγέλουν και άλλοι μεγάλοι παροχείς) και μάλιστα έχει ήδη τιμωρηθεί από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών με πρόστιμο 80 εκατομμυρίων δραχμών, αυτή η
|
|||
|
δυνατότητα περιορίζεται μόνο σε μεγάλες εταιρείες (που πληρούν κάποια τεχνικά κριτήρια). Δηλαδή μικρές εταιρείες (όπως για παράδειγμα όλες οι επαρχιακές),
|
|||
|
ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, ινστιτούτα, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, εταιρίες που προσφέρουν υπηρεσίες πρόσβασης στους εργαζόμενούς τους
|
|||
|
αποκλείονται.
|
|||
|
|
|||
|
Οι μικρές εταιρίες απειλούνται άμεσα με κλείσιμο με προφανείς συνέπειες στον τομέα της απασχόλησης, η έρευνα από πανεπιστήμια, τεχνολογικά και ερευνητικά
|
|||
|
ιδρύματα εμποδίζεται, η τηλε-εργασία καθίσταται απαγορευτική.
|
|||
|
|
|||
|
3. Επιπτώσεις στην πληροφόρηση και μόρφωση των πολιτών
|
|||
|
|
|||
|
Τα ακριβά τιμολόγια, αποκλείουν από την τηλεφωνική πρόσβαση στο Δίκτυο:
|
|||
|
|
|||
|
- τους κατοίκους ημιαστικών και αγροτικών κέντρων, που καλούνται να πληρώνουν υπεραστικές κλήσεις για πρόσβαση στην μεγαλύτερη σύγχρονη πηγή πληροφοριών,
|
|||
|
- τις κοινωνικές τάξεις με χαμηλά εισοδήματα, που δεν έχουν την πολυτέλεια να πληρώνουν υπέρογκα ποσά για πρόσβαση στο Internet (πρόσβαση 2 ωρών ημερησίως
|
|||
|
επιβαρύνει το λογαριασμό του ΟΤΕ κατά περίπου 50.976 δραχμές),
|
|||
|
- τους φοιτητές και σπουδαστές, κυρίως αυτούς που φοιτούν μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και αυτούς που χρησιμοποιούν το Internet ως κύρια
|
|||
|
πηγή συλλογής πληροφοριών.
|
|||
|
|
|||
|
Είναι άδικο αλλά και επικίνδυνο η πρόσβαση στο Διαδίκτυο να είναι προνόμιο των λίγων (\"έχοντες και κατέχνοντες\"). Κορυφαίοι μελετητές χαρακτηρίζουν όσους
|
|||
|
δεν έχουν πρόσβαση στο Internet ως τους \"αναλφάβητους του μέλλοντος\"). Ο Nicholas Negroponte χαρακτηρίζει την πρόσβαση στο Δίκτυο \"θεμελιώδες ανθρώπινο
|
|||
|
δικαίωμα\" και καλεί τους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς να παράσχουν χρονικά ανεξάρτητη κοστολόγηση. Η Συμβουλευτική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών της Ιρλανδίας
|
|||
|
( [Advisory Commitee on Telecommunications](http://act.iol.ie/)) σε μελέτη της σημειώνει τις σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις της χρονοχρέωσης στην ανάπτυξη
|
|||
|
του ηλεκτρονικού εμπορίου.
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
### [2. Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ]{#s2}
|
|||
|
|
|||
|
Με βάση την πιο πρόσφατη έρευνα της ΟΤΕnet, ο αριθμός των χρηστών Internet στη χώρα μας είναι 130.000 και από αυτούς οι 90.000 (69%) είναι συνδεδεμένοι μέσω
|
|||
|
τηλεφώνου. Ο πολύ μικρός αυτός αριθμός (ποσοστό 1,3% επί του πληθυσμού) καθιστά την Ελλάδα ουραγό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και πολύ πίσω σε σχέση με άλλες μη
|
|||
|
αναπτυγμένες χώρες. Χάριν συγκρίσεως αναφέρεται ότι τα σημερινά ανάλογα ποσοστά στο Κατάρ και το Κουβέιτ κυμαίνονται ήδη μεταξύ 2,15% και 3,1%. Ούτε λόγος
|
|||
|
βέβαια για τις ΗΠΑ και τον Καναδά, όπου ο αριθμός των χρηστών Internet με βάση μελέτη της Nielsen Media Research ξεπερνάει τα 80.000.000.
|
|||
|
|
|||
|
Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι ο ρυθμός αύξησης των χρηστών στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο σε αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες
|
|||
|
χώρες, και με τα νέα τιμολόγια του ΟΤΕ είναι φυσικό ο ρυθμός αυτός να ελαττωθεί ακόμα περισσότερο.
|
|||
|
|
|||
|
Το κυβερνητικό σχέδιο [Η Ελλάδα στην Κοινωνία της Πληροφορίας - Στρατηγική και Δράσεις](http://www.primeminister.gr/infosoc/), Νοέμβριος 1998 επισημαίνει την
|
|||
|
ανάγκη να διαφυλάξει η πολιτεία τον υγιή ανταγωνισμό, την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας με το μικρότερο δυνατό κόστος, την προώθηση της τηλε-εργασίας, την
|
|||
|
ελεύθερη πρόσβαση στα δίκτυα και την πληροφορία για όλους, χωρίς διακρίσεις και ανισότητες. Χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα αποσπάσματα:
|
|||
|
|
|||
|
- \"Η πολιτεία έχει σημαντικό ρυθμιστικό και κανονιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της αγοράς στην Κοινωνία της Πληροφορίας, τον οποίο εκπληρώνει με τη δημιουργία
|
|||
|
ενός ευέλικτου και εξελισσόμενου θεσμικού πλαισίου, καθώς και τη διαφύλαξη συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού.\"
|
|||
|
|
|||
|
*Είναι γεγονός ότι ο πανελλαδικός αριθμός κλήσης (0965) είναι ένα βήμα προς το μέλλον. Είναι μία λύση στο πρόβλημα απομόνωσης της ελληνικής επαρχίας από τα
|
|||
|
τεκταινόμενα στην τεχνολογία. Δυστυχώς όμως, σύμφωνα με την ΕΕΤ (5/10/98), αυτό ακριβώς αποτελεί \"αθέμιτο ανταγωνισμό\" εφόσον παρέχεται μόνο στην ΟΤΕnet.
|
|||
|
Πρέπειλοιπόν η πολιτεία να παρέμβει, και να υποχρεώσει τον ΟΤΕ να παραχωρήσει σε άλλες εταιρείες, πανεπιστήμια, ιδιώτες, ότι υπηρεσίες ζητούν και έχει ο ΟΤΕ
|
|||
|
τα τεχνολογικά μέσα να δώσει. Για να μην μας οδηγήσει το μονοπώλιο του ΟΤΕ σε ένα εξαναγκαστικό μονοπώλιο της ΟΤΕnet.*
|
|||
|
|
|||
|
- \"Στη χώρα μας σήμερα, τείνει να δημιουργηθεί ένας διαχωρισμός ανάμεσα σε λίγους (αλλά ραγδαία αυξανόμενους) χρήστες πληροφορικής ή δικτύων επικοινωνίας
|
|||
|
όπως το Internet και σε πολλούς άλλους που αντιμετωπίζουν τις νέες τεχνολογίες στην καλύτερη περίπτωση σαν μυστήριο και στη χειρότερη σαν κίνδυνο για το
|
|||
|
μέλλον τους.\"
|
|||
|
|
|||
|
*Αυτή η διαφορά νοοτροπίας είναι σε ένα βαθμό θέμα διαφορετικών γενεών και δεδομένης της μεγαλύτερης εξοικείωσης των νέων με τις νέες τεχνολογίες με την
|
|||
|
πάροδο του χρόνου θα εξαλειφθεί. Η πολιτεία έχει όμως σημαντικό χρέος ενημέρωσης και διαπαιδαγώγησης για τη διευκόλυνση αυτής της μεταβατικής περιόδου.\
|
|||
|
Και βέβαια είναι απαραίτητο να κατανοήσουν όλοι τις δυνατότητες που μας προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, η πληροφορική και τα δίκτυα. Μεταξύ των λύσεων που
|
|||
|
υπάρχουν και προτείνονται, η πιο σημαντική ίσως δεν είναι τόσο η ενημέρωση, όσο ο μη αποκλεισμός κάποιων κοινωνικών ομάδων από την πληροφορική. Ήδη, με την
|
|||
|
χρονοχρέωση, οι ώρες απασχόλησης του απλού πολίτη με το Internet έχουν μειωθεί. Ο απλός πολίτης, ο άνεργος, ο στρατευμένος, ο εργαζόμενος σε μία εταιρεία
|
|||
|
που δεν έχει σχέση με υπολογιστές, δίκτυα και τηλεπικοινωνίες, είναι καταδικασμένος να πληρώνει τα υπερβολικά ληστρικά τιμολόγια του ΟΤΕ για την ενημέρωσή
|
|||
|
του.*
|
|||
|
|
|||
|
- \"Στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία, η Δημόσια Διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει στους πολίτες και στις επιχειρήσεις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, σε
|
|||
|
σύντομο χρόνο και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών προσφέρουν τα απαραίτητα εργαλεία για την επίτευξη αυτού του
|
|||
|
σκοπού, ενώ ταυτόχρονα διευκολύνουν τη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης σε πλαίσιο διαφάνειας και δημοκρατικής συμμετοχής.\"
|
|||
|
|
|||
|
*Σίγουρα, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν τα νέα τιμολόγια του ΟΤΕ να θεωρηθούν το χασμηλότερο δυνατό κόστος, ιδιαίτερα δε για τον χρήστη του Internet.
|
|||
|
Η εικονική μείωση τιμών με την οποία \"βομβαρδιστήκαμε\" τις τελευταίες μέρες, λόγω της μείωσης της αξίας της αστικής μονάδας χρέωσης από 13 δραχμές ανά
|
|||
|
τρίλεπτο σε 6 δραχμές ανά λεπτό, δεν ισχύει στην περίπτωση χρήσης του Internet, εφόσον κανένας δεν συνδέεται για λιγότερο από μισή ώρα. Συνεπώς, μιλάμε για
|
|||
|
αυξήσεις της τάξης του 38% για τις ώρε αιχμής, και 85% για τις ώρες μη αιχμής. Μείωση παρατηρείται μόνο σε χρήστες της υπηρεσίας πανελλαδικού αριθμού
|
|||
|
κλήσης, η οποία όπως προαναφέρθηκε ΔΕΝ δίδεται σε όσους πρέπει. Και αυτή όμως η μείωση δεν είναι αρκετή.*
|
|||
|
|
|||
|
- \"Οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας δίνουν τη δυνατότητα σε πολλούς εργαζόμενους να εργαστούν από το σπίτι τους ή από άλλο χώρο σε απόσταση από
|
|||
|
τον συνήθη χώρο εργασίας τους, με τη βοήθεια ενός υπολογιστή και μίας τηλεφωνικής σύνδεσης. Παρότι το ποσοστό των εργαζομένων οι οποίοι χρησιμοποιούν
|
|||
|
παρόμοιες δυνατότητες παραμένει μικρό στη χώρα μας, η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι ως μορφή οργάνωσης της εργασίας η τηλε-εργασία θα εξαπλωθεί. (..)
|
|||
|
Επιπλέον, η τηλε-εργασία μπορεί να οδηγήσει σε χωροταξική αναδιανομή της αγοράς εργασίας και σε διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων μετατοπίζοντας
|
|||
|
δραστηριότητες σε λιγότερο ευνοημένες περιοχές.\"
|
|||
|
|
|||
|
*Όπως πολύ σωστά αναφέρει η παραπάνω παράγραφος, η τηλεεργασία, θα εξαπλωθεί, αλλά με κόστος 2.880 δραχμές + Φ.Π.Α. ανά οχτάωρο (σύνολο 3.400 δραχμές,
|
|||
|
δηλαδή 50% του ημερομισθίου), και με τα ISDN να κοστίζουν ακόμα περισσότερο (και ως συνδέσεις από τον ΟΤΕ, αλλά και με το πάγιο των 5.000 δραχμών ανά μήνα),
|
|||
|
υπάρχει κανένας άνθρωπος που να πιστεύει ότι η τηλεεργασία θα αναπτυχθεί στην Ελλάδα; Οι δε μισθωμένες γραμμές είναι ακόμα ακριβότερες. Η διεθνής εμπειρία,
|
|||
|
βασίζεται σε άλλα στοιχεία, όπως ότι στην Αυστραλία ΔΕΝ υπάρχει χρονοχρέωση, σε πολλές πολιτείες της Αμερικής η χρέωση είναι ΜΗΔΕΝΙΚΗ για συνδέσεις
|
|||
|
δεδομένων, στην δε Ευρώπη, σε όλες σχεδόν τις χώρες υπάρχουν ειδικές τιμές για συνδέσεις με το Internet. Ο ΟΤΕ που μας ενώνει, αποτελεί έτσι άλλη μία φορά
|
|||
|
τροχοπέδη στην εξέλιξη της Ελλάδας. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η εξής απλή: δωρεάν συνδέσεις δεδομένων. Είτε αυτό σημαίνει σε πανελλαδικό αριθμό
|
|||
|
κλήσης, ή σε τηλεφωνα που θα χορηγήσουν οι ίδιες οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για τηλεεργασία, οι ISPs που παρέχουν εικονικά ιδιωτικά δίκτυα (VPN), οι
|
|||
|
ανώτερες και ανώτατες σχολές. Και αυτό να ισχύσει, ανεξάρτητα της απόστασης, για να μπορέσει και ο εργαζόμενος να επιλέξει να μένει έξω από την Αθήνα, στην
|
|||
|
επαρχία. Γιατί όπως πολύ σωστά αναφέρεται, θα δοθεί η δυνατότητα στον επιλέγοντα να εργαστεί με αυτό τον τρόπο, να μένει σε άλλα μέρη της Ελλάδας, σε νησιά,
|
|||
|
σε πιο \"ανθρώπινες\" πόλεις από την Αθήνα.*
|
|||
|
|
|||
|
- \"Η πρόσβαση στα δίκτυα και την πληροφορία θα πρέπει να είναι ελεύθερη για τους χρήστες και για όσους επιθυμούν να παρέχουν υπηρεσίες.\"
|
|||
|
|
|||
|
*Και εδώ φτάνουμε στη λογική του παραλόγου, να υπάρχουν ήδη σε όλο τον κόσμο δωρεάν πληροφορίες στο διαδίκτυο, τις οποίες ο μέσος Έλληνας δεν μπορεί να
|
|||
|
προσπελάσει, λογώ του κόστους του τηλεφωνήματος!!! Αν αυτό δεν αποτελεί πισωγύρισμα, τι ακριβώς είναι;*
|
|||
|
|
|||
|
- \"Ρυθμίσεις για διασύνδεση με βάση τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα, τη χωρίς διακρίσεις αναλογικότητα και τη δημιουργία πολλαπλών κόμβων σε όλη την
|
|||
|
Ελλάδα. Η τιμολόγηση της διασύνδεσης πρέπει να είναι προσανατολισμένη στο κόστος, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή πρακτική.\"
|
|||
|
|
|||
|
*Ήδη, έξω από την Αθήνα το κόστος της σύδεσης στο δίκτυο είναι απαγορευτικό. Το ίδιο περίπου γίνεται τώρα και για την Αθήνα. Η τιμολόγηση της διασύνδεσης
|
|||
|
ΔΕΝ είναι προσανατολισμένη στο κόστος, αντίθετα είναι προσανατολισμένη στην αύξηση κέρδων του ήδη κερδοφόρου ΟΤΕ. Η διεθνής πρακτική δε, όπως προαναφέρθηκε,
|
|||
|
είναι χαμηλότερες χρεώσεις για συνδέσεις δεδομένων. Μία απλή σύγκριση του μισθού του μέσου Έλληνα, και του μισθού του μέσου Ευρωπαίου, και αντίστοιχα, του
|
|||
|
κόστους χρήσης του Internet, θα αποδείξει και στον πιο κακόπιστο, ότι τα παραπάνω αποτελούν δυστυχώς μόνο λόγια.*
|
|||
|
|
|||
|
- \"Πρόσβαση για όλους σε νέες υπηρεσίες επικοινωνίας και πληροφόρησης. Η ικανότητα συμμετοχής των πολιτών στα κοινά προϋποθέτει την πρόσβαση στις πηγές
|
|||
|
πληροφόρησης. Η διάθεση των πληροφοριών, η πρόσβαση στις πηγές πληροφόρησης είναι λειτουργική βάση μιας πλουραλιστικής δημοκρατίας, καθώς μόνο ο
|
|||
|
πληροφορημένος πολίτης μπορεί να είναι ενεργός πολίτης. Η Κοινωνία της Πληροφορίας στοιχειοθετεί υπ\' αυτήν την έννοια τμήμα της «ανοιχτής κοινωνίας». Η
|
|||
|
εξέλιξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας δεν πρέπει να οδηγήσει σε ανισότητες και «αναλφαβητισμούς», σε διάκριση των πολιτών σε έχοντες πρόσβαση στη γνώση και
|
|||
|
την πληροφόρηση και σε πληροφοριακά πληβείους.\"
|
|||
|
|
|||
|
*Αυτό ακριβώς είναι και το σημείο το οποίο θίγουμε.*
|
|||
|
|
|||
|
- *Απομονώνεται η επαρχία με τον εξαναγκασμό υπεραστικής χρέωσης*
|
|||
|
- *Απομονώνονται κοινωνικές ομάδες της επαρχίας ακόμα και με τον πανελλαδικό αριθμό κλήσης (μετά τις 10 το βράδυ αστική χρέωση, που για πολλούς αυτό δεν
|
|||
|
είναι βολικό)*
|
|||
|
- *Απομονώνονται ταξικές ομάδες (χαμηλόμισθοι, και όχι μόνο, όταν το μήνα κοστίζει ΜΟΝΟ η τηλεφωνική σύνδεση στο Internet περί τις 20.000 δραχμές με
|
|||
|
μετριοπαθείς προβλέψεις περί των ωρών χρήσης του Internet).*
|
|||
|
|
|||
|
*Τελικά αυτές οι ανισότητες και οι \"αναλφαβητισμοί\", αντί να καταπολεμούνται ενθαρρύνονται και διατρανώνονται. Η πολιτεία οφείλει να υλοποιήσει όσα
|
|||
|
(σωστά) επισημαίνει στο κείμενο αυτό. Είναι εμφανές ότι τα τιμολόγια του ΟΤΕ (τόσο τα ισχύοντα, όσο και ακόμη περισσότερο αυτά που θα τεθούν σε εφαρμογή από
|
|||
|
τον Μάρτιο του 1999) κινούνται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Είναι επιβλητική ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα, πριν τεθούν στο περιθώριο της λεωφόρου
|
|||
|
πληροφοριών οι πολίτες αυτής της χώρας, πριν μείνει η χώρα μας έξω από το τρένο της ανάπτυξης.*
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
### [3. ΖΗΤΑΜΕ/ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ]{#s3}
|
|||
|
|
|||
|
1. Σταθερή (χωρίς χρονονοχρέωση) σύνδεση μέσω τηλεφώνου στο Internet Αυτό μπορεί να γίνει:
|
|||
|
- είτε μέσω ειδικών αριθμών κλήσης (0965) σε όλους τους φορείς πρόσβασης στο Internet (εταιρείες παροχής υπηρεσιών Internet, ακαδημαϊκά ιδρύματα,
|
|||
|
εταιρείες/ιδρύματα που παρέχουν υπηρεσίες στους υπαλλήλους/μέλη τους),
|
|||
|
- είτε μέσω δημιουργίας πακέτου τύπου \"Friends and Family\" από τον ΟΤΕ, που θα επιτρέπει σε όλους τους πελάτες του να επιλέγουν κάποιο αριθμό τηλεφώνων,
|
|||
|
για τα οποία θα χρεώνονται με σταθερή και χρονικά ανεξάρτητη χρέωση. Οι ρυθμίσεις πρέπει να αφορούν όλους τους Έλληνες πολίτες, ανεξάρτητα του τόπου
|
|||
|
κατοικίας τους. Είναι απαράδεκτο να χρεώνονται υπεραστικά οι κάτοικοι μικρών πόλεων και χωριών, στα οποία δεν υπάρχουν κόμβοι πρόσβασης.
|
|||
|
2. Μείωση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στους λογαριασμούς του ΟΤΕ Το ίδιο μέτρο ίσχυσε (με θετικά αποτελέσματα στη μείωση του πληθωρισμού) και στους
|
|||
|
λογαριασμούς της ΔΕΗ.
|
|||
|
3. Μείωση της τιμής προχωρημένων υπηρεσιών. Στην Ελλάδα οι γραμμές υψηλής ταχύτητας τιμολογούνται πολύ πιο ακριβά σε σχέση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες.
|
|||
|
Το γεγονός αυτό συνιστά τροχοπέδη τόσο στην ανάπτυξη του Internet και των εφαρμογών του στη χώρα μας, όσο και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
|
|||
|
4. Επιδότηση της τηλε-εργασίας. Η επιδότηση (σε εταιρείες που παρέχουν επιλογή τηλε-εργασίας και εργαζόμενους που εργάζονται με αυτό τον τρόπο) οδηγεί σε νέες
|
|||
|
μορφές απασχόλησης, όπως και σε άλλες αναπτυγμένες χώρες στον κόσμο.
|
|||
|
|