139 γραμμές
15 KiB
Markdown
139 γραμμές
15 KiB
Markdown
|
+++
|
|||
|
title = 'Linux σε σχολεία'
|
|||
|
date = '1999-04-01T00:00:00Z'
|
|||
|
description = ''
|
|||
|
author = 'Βούλα Σανιδά(mailto:voulariba@hellug.gr)'
|
|||
|
issue = ['Magaz 15']
|
|||
|
issue_weight = 2
|
|||
|
+++
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
*Πρόκειται για μια προσπάθεια που έγινε τον Απρίλιο του 1999 από μερικούς linuxάδες να εγκαταστήσουν Linux σε δημόσιο σχολείο με σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές
|
|||
|
αυτό το λειτουργικό, το οποίο θεωρούμε ότι είναι το πιο κατάλληλο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.*
|
|||
|
|
|||
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
**1. Εισαγωγή**
|
|||
|
---------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
**2. Το 5ο ΤΕΕ**
|
|||
|
----------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
**3. Συμπεράσματα**
|
|||
|
-------------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
**4. Υπότιτλοι**
|
|||
|
----------------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
- [4.1 Το εργαστήριο του σχολείου :](#ss4.1)
|
|||
|
- [4.2 Linuxαδες (Μέλη HELLUG και καθηγητές του σχολείου) :](#ss4.2)
|
|||
|
- [4.3 Κάποιοι τολμηροί νεοφώτιστοι του 5ου ΤΕΕ:](#ss4.3)
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
### [1. Εισαγωγή]{#s1}
|
|||
|
|
|||
|
Τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ) Πληροφορικής, καλύπτουν μέσω των μαθημάτων τους και τομείς όπως :
|
|||
|
|
|||
|
- Λειτουργικά Συστήματα (Unix, DOS, Σηματοφορείς, processes, έννοιες περί multi-user, multitasking κλπ)
|
|||
|
- Δίκτυα Υπολογιστών
|
|||
|
- Internet (ftp, mail, telnet, proxy, firewall, HTML κλπ)
|
|||
|
- Γλώσσες (Cobol, Pascal, Basic)
|
|||
|
- Εργαστηριακή πρακτική σε όλα τα παραπάνω
|
|||
|
- Ανάγκη για σύνδεση με το Internet για εξάσκηση και εξοικείωση των μαθητών.
|
|||
|
|
|||
|
Οπως είναι φυσικό, δεδομένου πως τα κονδύλια για τέτοιου τύπου εξοπλισμό είναι ελάχιστα έως και ανύπαρκτα, τα σχολεία υπολειτουργούν και ακόμα και αυτό
|
|||
|
θεωρείται επιτυχία των διδασκόντων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Μερικά μαθήματα γίνονται μόνο θεωρητικά ή και καθόλου.
|
|||
|
|
|||
|
Για να μπορέσει το σχολείο να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των μαθημάτων θα πρέπει να επιλέξει γενικά μεταξύ δύο στρατηγικών:
|
|||
|
|
|||
|
Κλέβουμε μερικά Windows licenses, NT licenses, ζητάμε από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Δήμο κλπ 300.000 το κεφάλι για αναβάθμιση των PCs ώστε να τρέχουν
|
|||
|
Win95 και NT και Visual C++ και Word, Excel, Ppoint και proxy και firewall και Exchange Server και FrontPage και ξεχνάμε έννοιες όπως το telnet, processes.
|
|||
|
Πετάμε επίσης παλιά PCs 8086,286, με μια δισκέτα ή δύο που αποτελεί σημαντικό μέρος του εξοπλισμού ενός σχολείου, μια που δεν μπορούμε πια να τον
|
|||
|
εκμεταλλευτούμε. Ζητιανεύουμε από εταιρείες να μας \*κάνουν μια τιμή\*, να μας δώσουν τίποτα παλιά τους μηχανήματα, κουτσουρεύουμε και τα μαθήματα, λέμε σε
|
|||
|
κανένα μαθητή αν έχει τίποτα κλεψιμαίικα προγραμματάκια \...
|
|||
|
|
|||
|
Εξετάζουμε την λύση Linux. Εκμεταλλευόμαστε ότι μηχάνημα υπάρχει, καλύπτουμε όλα τα παραπάνω μαθήματα σε όποιο επίπεδο θέλουμε, βάζουμε επιλεκτικά γραφικά σε
|
|||
|
όσα αντέχουν, υποστηρίζουμε Internet για όσα και όποια παιδιά θέλουμε μέσω απλής dial up συνδρομής. Δεν παρακαλούμε, δεν κλέβουμε. Τα ίδια τα παιδιά έχουν μια
|
|||
|
ευκαιρία να πειραματιστούν, να μάθουν κάτι ουσιαστικότερο. Η διαχείριση των Η/Υ είναι απλούστερη, μια που δεν αναγκάζονται οι καθηγητές να στήνουν ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ όλα
|
|||
|
τα PCs που κάποιος μαθητής έσβησε ηθελημένα ή μη. Τα παιδιά που σκοπός είναι να αποφοιτήσουν σαν power users των Η/Υ, γνωρίζουν τις εναλλακτικές λύσεις, τις
|
|||
|
διάφορες πλατφόρμες αποκτώντας σφαιρικότερη αντίληψη του χώρου της Πληροφορικής και παύουν να θεωρούν πως Πληροφορική είναι η αποκλειστική ενασχόληση με τον
|
|||
|
συνδετήρα του Word.
|
|||
|
|
|||
|
Φυσικά, μια τέτοια λύση, όσο ιδανική και να φαίνεται δεν είναι άμεσα εφαρμόσιμη, μια που προϋποθέτει προσωπική ενασχόληση των καθηγητών, αλλαγή πολλών μαθημάτων
|
|||
|
(προς το ουσιαστικότερο), \*ταλαιπωρία\* τουλάχιστον στην αρχή, για τους μαθητές, χρόνος για installations, configurations κλπ. Συνεπώς η προσπάθεια αρχικά θα
|
|||
|
πρέπει να επικεντρώνεται στην γνωριμία με το Linux, την απενοχοποίησή του (από καθηγητές και μαθητές), στην χρήση του σε τομείς που μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να
|
|||
|
καλυφθούν καθόλου (λόγω αδυναμίας λοιπών λύσεων, εξοπλισμού) και που δεν υπάρχει εναλλακτική λύση άλλου τύπου και, αν αυτό είναι δυνατό, στην παρότρυνση των
|
|||
|
μαθητών να πειραματιστούν σπίτι τους μεταξύ των ατελείωτων ωρών που χάνουν με Lara, Quake (εγκατάσταση Quake Server στο σχολείο έρχεται σε πολύ προχωρημένο
|
|||
|
στάδιο)
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
### [2. Το 5ο ΤΕΕ]{#s2}
|
|||
|
|
|||
|
Εδώ τα πράγματα ήταν σχετικά έτοιμα μια που το έδαφος είχε προετοιμαστεί κατάλληλα. Το σχολείο Linuxοκρατείται από άποψη καθηγητών (δύο μέλη HELLUG, ένας τρίτος
|
|||
|
Linux user και ιδιαίτερα Linux friendly) που είχαν φροντίσει να κάνουν την (γνωστή σε όλους) ιδιαίτερα επίμονη, ψυχοκαταναγκαστική, πλύση εγκεφάλου περί Linux
|
|||
|
στους μαθητές.
|
|||
|
|
|||
|
Ετσι, μερικά από τα παιδιά του 5ου ΤΕΛ Χαλανδρίου αποφάσισαν **\"εθελοντικά\"** να κουβαλήσουν Σαββατιάτικα τα PCs τους μέσα στην βροχή, στο σχολείο, στον χώρο
|
|||
|
του εργαστηρίου Πληροφορικής. Σκοπός ήταν η γνωριμία με το Linux. Το εργαστήριο προσέφερε την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή (πάγκους, ρεύμα, οθόνες, καφές,
|
|||
|
πληκτρολόγια, θέρμανση(???) κλπ).
|
|||
|
|
|||
|
Από πλευράς μας υπήρχαν 5 Linuxαδες για να βοηθήσουμε στο στήσιμο των Η/Υ επιστρατεύοντας γνώσεις, όρεξη και τα Linux CDs μας.
|
|||
|
|
|||
|
Σημείωση: Στο σχολείο έχει ήδη εγκατασταθεί στον κεντρικό server, ένα ακόμα Linux για την υποστήριξη του μαθήματος Internet (σύνδεση και παροχή WWW σελίδων μέσω
|
|||
|
του proxy), Δικτύων (telnet, ftp κλπ), Unix (σε περίπτωση που επεκταθεί και σε αυτό το εργαστήριο, μια που το εργαστηριακό μάθημα καλύπτεται σε άλλο εργαστήριο
|
|||
|
με -προς το παρόν- SCO).
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
### [3. Συμπεράσματα]{#s3}
|
|||
|
|
|||
|
- Ηταν μια καλή περίπτωση για εμάς να μαζευτούμε, να πιούμε έναν καφέ, να στήσουμε μερικά Linuxια και μετά να πάμε για φαγητό. Δηλαδή μια πλήρης μέρα.
|
|||
|
- Δεν ξέρουμε πραγματικά τι θα κάνουν με το Linux, αλλά ελπίζουμε να εθιστούν σε αυτό. Στην καλύτερη περίπτωση θα το κρατήσουν και θα ασχοληθούν
|
|||
|
συστηματικότερα με αυτό, σε μια μέση περίπτωση θα παίξουν λίγο και θα ευνοηθούν μόνο από πλευράς ευχέρειας σε κάποια μαθήματα, στην χειρότερη θα το
|
|||
|
ξεστήσουν αμέσως. Πάντως σίγουρα μάθανε πως υπάρχει μια εναλλακτική λύση.
|
|||
|
- Είχαμε συμμετοχή 2 κοριτσιών και μιας μαμάς (ανησυχητικό μια που καταρρέει και ένα από τα τελευταία ανδρικά προπύργια).
|
|||
|
- Σαν προκαταρκτικό στάδιο μιας μελλοντικής εκδήλωσης ήταν πολύ χρήσιμο από πλευράς εμπειρίας και συμπερασμάτων. Η οργάνωση ενός installation fest μεγαλύτερης
|
|||
|
κλίμακας θέλει ΜΕΓΑΛΗ προετοιμασία (ήδη στα 10 PCs οι πόροι μας σε αριθμό Linux CDs, τελευταίων εκδόσεων X, KDE, gnome, StarOffice κλπ ίσα που μας κάλυψαν
|
|||
|
οριακά).
|
|||
|
- Η προσπάθεια ήταν πραγματικά εντυπωσιακή μια που δείχνει ότι πολλές φορές τα παιδιά με την κατάλληλη παρότρυνση θέλουν να δοκιμάζουν νέα πράγματα καθώς και
|
|||
|
γιατί δημόσια σχολεία με χαμηλό budget και τεχνογνωσία μπορούν να πρωτοπορούν αν υπάρχει θέληση και όρεξη. Ελπίζουμε να βρεθούν μιμητές τόσο από αυτό το
|
|||
|
σχολείο και να το επαναλάβουμε, όσο και από άλλα.
|
|||
|
- Ελπίζουμε επίσης, ο σύλλογος `HELLUG` να αναλάβει επίσημα δράση στον τομέα αυτό, γιατί εκτός από την τρομακτική εξοικονόμηση κονδυλιών (που τα σχολεία δεν
|
|||
|
διαθέτουν) που εξασφαλίζει η δωρεάν φύση του Linux, είναι και το πλέον κατάλληλο Λ.Σ. για εκπαιδευτικούς σκοπούς (Unix, Internet, Γλώσσες, Δίκτυα).
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
### [4. Υπότιτλοι]{#s4}
|
|||
|
|
|||
|
Οπως σε όλες τις μεγάλες παραγωγές, ακολουθεί trailer με τα ονόματα των συμμετεχόντων, φωτογραφίες από τα παρασκήνια, και όλες αυτές οι μικρές συλλεκτικές
|
|||
|
πληροφορίες.
|
|||
|
|
|||
|
### [4.1 Το εργαστήριο του σχολείου :]{#ss4.1}
|
|||
|
|
|||
|

|
|||
|
|
|||
|
### [4.2 Linuxαδες (Μέλη HELLUG και καθηγητές του σχολείου) :]{#ss4.2}
|
|||
|
|
|||
|
------------------------------- ------------------------------- -------------------------------- ------------------------------- -------------------------------
|
|||
|
\    
|
|||
|

|
|||
|
|
|||
|
[Βούλα Σανιδά](/15/img/voula.jpg) [Παπακώστας [Παπαϊωάννου [Καμπριάνης [Παναγιώτης
|
|||
|
Ευριπίδης](/15/img/evris.jpg) Δημήτρης](/15/img/papaioannou.jpg) Μιχάλης](/15/img/kabrianis.jpg) Βρυώνης](/15/img/panos.jpg)
|
|||
|
------------------------------- ------------------------------- -------------------------------- ------------------------------- -------------------------------
|
|||
|
|
|||
|
### [4.3 Κάποιοι τολμηροί νεοφώτιστοι του 5ου ΤΕΕ:]{#ss4.3}
|
|||
|
|
|||
|
------------------------------- ------------------------------- ------------------------------- -------------------------------- -------------------------------
|
|||
|
\    
|
|||
|

|
|||
|
|
|||
|
[Τσιούνης (και καθηγητής [Kάρλα Γεωργία](/15/img/karla.jpg) [Mαμά Κάρλας](/15/img/mama.jpg) [Σταυρουλάκης [Παυλούδης
|
|||
|
του)](/15/img/tsiounis.jpg) Γιώργος](/15/img/stavroulakis.jpg) Γιώργος](/15/img/pavloudis.jpg)
|
|||
|
|
|||
|
    
|
|||
|
|
|||
|
[Σείχ Ουιντάτ [Μαρτίνος [Αρβανιτίδης [Προσοχή τι γράφει η [Μερικοί](/15/img/some1.jpg)
|
|||
|
Χριστίνα](/15/img/xristina.jpg) Αλέξανδρος](/15/img/martinos.jpg) Φώτης](/15/img/arvanitidis.jpg) καρέκλα](/15/img/prothimos.jpg)
|
|||
|
------------------------------- ------------------------------- ------------------------------- -------------------------------- -------------------------------
|
|||
|
|