303 γραμμές
		
	
	
	
		
			19 KiB
		
	
	
	
		
			HTML
		
	
	
	
	
	
		
		
			
		
	
	
			303 γραμμές
		
	
	
	
		
			19 KiB
		
	
	
	
		
			HTML
		
	
	
	
	
	
| 
								 | 
							
								---
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								title: "Skolelinux και Εκπαίδευση"
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								layout: "news"
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								bannertemplate: "hellug-banner.html"
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								date: 2006-01-24
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								category_title: Δράσεις
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								tags: [Νέα]
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								draseis: [news]
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								summary: Αποτίμηση συνάντησης με θέμα Skolelinux και Εκπαίδευση που έγινε στις 17/12/05 στο Εργαστήριο του Συλλόγου Hellug.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								---
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								        
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<h3 align="center" class="Heading">"Skolelinux και Εκπαίδευση"</h3><h3 align="center" class="Subheading">Αποτίμηση - Συμπεράσματα.</h3>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Μετά
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								από πρόσκληση της Ομάδας Διαχείρισης
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Εργαστηρίου του Συλλόγου <a href="http://www.hellug.gr/">HEL.L.U.G.</a>,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								πραγματοποιήθηκε στις 17/12/05 συνάντηση-συζήτηση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στο <span class="link-external"><a href="http://lab.hellug.gr/">Εργαστήριο</a></span> του Συλλόγου, με θέμα <b>"Skolelinux και Εκπαίδευση"</b>.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Η
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								συζήτηση αυτή είχε σκοπό να παρουσιάσει
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								και να εξετάσει την πρόοδο της χρήσης
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								και εμπειρίας του Ανοικτού Λογισμικού
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στην Εκπαίδευση (γενικά) και ειδικότερα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								την μέχρι τώρα πορεία του προσαρμοσμένου
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								για την Εκπαίδευση Debian Linux, με την ονομασία
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal"><b>Skolelinux</b></a></span>.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Το
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Skolelinux είναι κατασκευασμένο ως ελεύθερο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								λογισμικό και είναι μια γενική λύση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								υπολογιστών βασισμένη στους συνήθεις
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								σχολικούς πόρους (παλαιότητα υλικού,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								μικρή χρηματοδότηση κ.α) και ανάγκες
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								(δικτύωση, ασφάλεια, προσβασιμότητα για
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								μαθητές κ.α.). Είναι βραβευμένο το 2004, ως
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								το
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								καλύτερο από τον ανταγωνισμό, με
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								το βραβείο <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.opensourceschools.org/article.php?story=20041108013727181">“Best
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								 Newcomer Linux Distribution”</a></span>.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Επιπλέον το Skolelinux βρίκεται σήμερα σε
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								μιά πολύ καλή λειτουργική κατάσταση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								και:</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<ul><li><p class="msonormal">
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									είναι
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									μια δικτυακή αρχιτεκτονική που
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									προσαρμόζεται ανάλογα για χρήση στα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									σχολεία. 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">αναπτύσσεται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									και υποστηρίζεται από μια μεγάλη και
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									αυξανόμενη διεθνή κοινότητα που έχει
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									συνεισφέρει και στην εντοποιοποίηση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									του (localization).</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">δίνει
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									σε κάθε μαθητή όνομα χρήστη, δικό του
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									καταλόγο/ους και δικές του υπηρεσίες.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">περιλαμβάνει
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									την σουίτα εφαρμογών <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.openoffice.org/">OpenOffice.org
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</a></span>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">περιλαμβάνει
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									αρκετά <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/software/">προγράμματα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εφαρμογής</a></span>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									(γενικά ή/και με σχολικό ενδιαφέρον).Πάντα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εξελληνισμού πολλών από αυτά. 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li></ul>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Η
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								παρουσίαση του θέματος έγινε από τον κ.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Μαργαρίτη Κ. και
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								τον κ. Καρκουλή Θ.,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Debian Developers στην Ελλάδα (και για το
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Skolelinux), οι οποίοι διεύθυναν και την
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								συζήτηση. Κατά την συζήτηση διαπιστώθηκε
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ότι σε αντίθεση με
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/user_experience/test_schools/test_schools_map">άλλες
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Ευρωπαϊκές χώρες</a></span>,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								η πρόοδος του Skolelinux στην Ελληνική
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Εκπαίδευση είναι ασήμαντη και βασίζεται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στο "μεράκι" κάποιων εκπαιδευτικών.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Παρατηρήθηκε
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ακόμη ότι από πλευράς υποδομών:</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<ul><li><p>Προβλέπεται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									οι Η/Υ, στα <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.ypepth.gr/el_ec_page1575.htm">Εργ.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Πληροφορικής</a></span>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									(Εν.Λυκείου) να περιλαμβάνουν 2 λειτουργικά
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									συστήματα (Λ.Σ) τύπου WinNT
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									και τύπου Linux (Α΄και Β΄φάση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									σχετικής Δράσης ΕΠΕΑΕΚ). Σχετικές
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									προβλέψεις υπάρχουν για Τ.Ε.Ε. και Ι.Ε.Κ. 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p>Συνήθως
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									το δεύτερο Λ.Σ. είναι Debian
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Linux αλλά όχι Skolelinux.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Φυσικά το Debian
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Linux μπορεί να χρησιμοποιθεί
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									ως απευθείας λύση, αλλά κάποιος (συνήθως
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									ο προμηθευτής) κάνει
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									όλες τις ρυθμίσεις χειροκίνητα -π.χ.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									ρύθμιση χρηστών σε LDAP, /home exporting μέσω
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									NFS και Samba, ρύθμιση των thin clients κλπ. Το
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Skolelinux είναι μιά
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εξειδικευμένη, αλλά έτοιμη, λύση.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Είναι
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									μια διανομή έτοιμη για σχολεία ή
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									τέτοιου είδους εκπαιδευτικά ιδρύματα-Ε.Λ., Τ.Ε.Ε., Ι.Ε.Κ. κλπ.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li></ul>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<ul><li><p>Προγραμματίζονται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									έργα προμήθειας εξοπλισμών εργαστηρίων
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									πληροφορικής και αντικατάστασης παλιών
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									απαξιωμένων εργαστηρίων (καταβληθείσας
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									ήδη αξίας αρκετών εκ.Ευρώ). Π.χ. ο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									υφιστάμενος <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.ypepth.gr/el_ec_page1576.htm">εξοπλισμός
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εργαστηρίων ΣΕΚ- ΣΕ/ΤΕΕ</a></span>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εκτιμάται 166 εκ.ευρώ. Κατά την
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									συζήτηση, επισημάνθηκε ότι σε όλα τα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									σχολεία, αρκετός από αυτόν τον παλιό
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εξοπλισμό μπορεί να αξιοποιηθεί με την
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									χρήση Skolelinux έτσι ώστε να μειωθεί αρκετά
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									ο προϋπολογισμός για νέες προμήθειες.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li></ul>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<ul><li><p class="msonormal">Διακρίνεται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									μια ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε λογισμικό
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									για σχολεία να μπορεί να διανεμηθεί ή
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα από
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									το διαδίκτυο από τους εκπαιδευτικούς
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									και τους μαθητές. Άρα ένα εργαστήριο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									δικτυωμένο με φθηνό (πια) Ethernet
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									bandwidth (100Mbps),
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									με ένα και μόνο ικανό server
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									με απλά-παλιά τερματικά (dummy
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									clients) και με χρήση του
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Skolelinux θα μπορεί να εκπληρώσει <b>οικονομικά
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</b>	τον στόχο του.</p></li></ul><p class="msonormal">Επιπλέον επισημάνθηκε ότι τα προγράμμτα σπουδών (γενικά) περιγράφουν στόχους και ανάπτυξη δεξιοτήτων μη βασισμένες σε συγκεκριμένο Λ.Σ.. Π.χ. το <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/tee/prog_spoud_a_tee.doc" target="_self">Πρόγραμμα Σπουδών για την Α΄τάξη</a></span> (Α΄κύκλου) Τ.Ε.Ε. :<br></p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<ol><li>Μεταξύ άλλων, στοχεύει στην "κ<i>αλλιέργεια
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									διαχρονικών δεξιοτήτων στη χρήση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									λογισμικού".</i><p class="msonormal"> 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Στην
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									διδασκαλία ενοτήτων, στοχεύει στη
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εξοικείωση των μαθητών στο «να
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									μπορούν να χρησιμοποιούν ένα Λ.Σ. και
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									να κάνουν πρακτική άσκηση στο Λ.Σ. και
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									στο περιβάλλον εργασίας του σχολικού
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εργαστηρίου». 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Ιδιαίτερη
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									έμφαση δίδει στην αναφορά-διδασκαλία
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									στα θέματα:</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li></ol>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<ul><ul><ul><li><p class="msonormal">πνευματικά
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									δικαιώματα 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">προστασία
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									λογισμικού</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">κριτήρια
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									επιλογής λογισμικού.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li></ul></ul></ul>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Κατά
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								την συζήτηση, εκτιμήθηκε ότι οι πιο πάνω
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στόχοι και πρακτικές υπηρετούνται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								θετικά εφ΄ όσον υπάρχει πράγματι
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ενασχόληση των μαθητών με το Linux
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								και ειδικότερα με το Skolelinux που θα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								μπορούσε, ως έτοιμη
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								λύση, να
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								είναι εγκατεστημένο σε κάθε εργαστήριο,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								«δίδοντας» επιπλέον και τα άλλα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								«σχολικά» πλεονεκτήματά του.<br><br>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Συγκεντρωτικά, τα «σχολικά»
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								πλεονεκτήματα της χρήσης Skolelinux στην
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Εκπαίδευση, είναι: 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<ol><li><p class="msonormal">Αξιοποίηση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									παλαιού εξοπλισμού εργαστηρίων στο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									έπακρο.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Κεντρική
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									διαχείριση Λειτουργικού Συστήματος-
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Εφαρμογών.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Θεαματική
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									μείωση κόστους εξοπλισμού.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Εμπειρία
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									του μαθητικού δυναμικού στο Linux και σε
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									πλήθος εκπαιδευτικών εφαρμογών.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Διδασκαλία
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									επικεντρωμένη στην θεματική ενότητα.</p></li></ol>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p>Επιπλέον αναφέρθηκε ότι τα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								(αναμενόμενα*) σεμινάρια επιμόρφωσης
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ, για το έργο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								«Επαγγελματικό λογισμικό στην Τ.Ε.Ε:
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								επιμόρφωση και εφαρμογή», προβλέπεται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								να δομηθούν με βάση ένα <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://iasonas.cti.gr/index.php?option=com_staticxt&staticfile=index.php?option=com_staticxt&staticfile=PSLogismiko.html">Γενικό
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Πρόγραμμα Σπουδών «Λογισμικό»</a></span>,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								το οποίο δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								λογισμικό, αλλά στις ενότητες που πρέπει
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								να περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα σπουδών
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								για οποιοδήποτε τίτλο λογισμικού ο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								οποίος αποτελεί αντικείμενο ενός
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								σεμιναρίου. Με δεδομένη την εξοικείωση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								του διδάσκοντος*-επιμορφωτή (εν ενεργεία
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								εκπαιδευτικού της T.E.E. ο οποίος θα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								αναλάβει την επιμόρφωση συναδέλφων
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								του), στην αξιοποίηση λογισμικού για
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								την υποστήριξη της διδασκαλίας και της
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								μαθησιακής διαδικασίας (για τα μαθήματα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ΤΕΕ*), η έμφαση θα δοθεί στις ενότητες
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								«Η θέση του λογισμικού στην Τ.Ε.Ε.»
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								και «Τεχνικά χαρακτηριστικά»
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								(εστιάζοντας στις θεμελιώδεις έννοιες
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στις οποίες στηρίζεται η σωστή χρήση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								του λογισμικού). Ακόμη προβλέπεται 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ειδική ενότητα για «Συναφές ελεύθερα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								διαθέσιμο (Τεχνικό*) λογισμικό». Κατά
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								την συζήτηση εκτιμήθηκε ότι αν τα πιο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								πάνω «υπηρετούνταν» από το
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Skolelinux θα απέδιδαν
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								περισσότερο οι διδακτικοί στόχοι του
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								επιμ. Προγράμματος (αλλά και η πρακτική
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								εφαρμογή του αργότερα).            [ (*):
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								διευκρινήσεις της σύνταξης ]</p><p class="msonormal"><br>Μέχρι
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								σήμερα υπάρχει μια Ελληνική εργαστηριακή
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								εγκατάσταση Skolelinux στο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/user_experience/test_schools/test_schools_list/document_view">1ο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ΤΕΕ Ναυπλίου</a></span>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στο οποίο και παρατηρήθηκαν τα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ανωτέρω πλεονεκτήματα. Σε μετέπειτα
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								επικοινωνία μας, ο υπ. καθηγητής
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								κ.Κονδύλης, μας
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ανέφερε την εμπειρία του
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								από τη χρήση, ως τώρα, του συστήματος:</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<ol><li>Αξιοποιήθηκε
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								παλαιός εξοπλισμός Η/Υ που υπήρχε στο
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								σχολείο. 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li><li>Η
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								διαχείριση ενός τέτοιου εργαστηρίου
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								είναι “παιχνιδάκι” και δεν συγκρίνεται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								με την διαχείριση ενός εργαστηρίου με
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								stand-alone υπολογιστές ή ενός εργαστηρίου
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								σε ομότιμο δίκτυο. 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li><li>Το
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								κόστος εγκατάστασης, αναβάθμισης και
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								δικτύωσης του εργαστηρίου ήταν γύρω
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								στα 500 ευρώ!!!  
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li><li>Οι
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								μαθητές το δέχτηκαν και το δουλεύουν
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								πολύ άνετα και αρκετοί από το εκπαιδευτικό προσωπικό
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								έδειξαν διάθεση να το δουλέψουν.<br></li></ol>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								H συνάντηση ήταν μία αφορμή προβληματισμού
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								και καταγραφής ενεργειών για την διάδοση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								του Skolelinux.Τα συμπεράσματα της συζήτησης
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								ήταν τα εξής:<br></p><p></p><ul><li><p class="msonormal">Να βρεθεί τουλάχιστον ένα (1) ΕΠΙΠΛΕΟΝ εργαστήριο για εγκατάσταση Skolelinux με
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									στόχο την επιπλέον πιλοτική υλοποίηση
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									των πλεονεκτημάτων του και την εξαγωγή
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									ασφαλέστερων συμπερασμάτων.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Προτρέπονται
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									οι εκπαιδευτικοί (Πληροφορικής, Τεχνικών
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									Ειδικοτήτων αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									εκπαιδευτικός), να <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/screenshots/">γνωρίσουν</a></span>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									το Skolelinux και να το δοκιμάσουν, κάνοντας
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://ftp.skolelinux.no/skolelinux-cd/debian-edu_sarge-i386-current.iso">download</a></span>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									το σχετικό CD-ROM.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Να
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									χρησιμοποιηθεί ο χώρος του Εργαστηρίου
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									HEL.L.U.G.
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									(ή άλλος) ως testbet χώρος για το Skolelinux.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</li><li><p class="msonormal">Να
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									προσφέρει ο Σύλλογος HEL.L.U.G. επίσημα (μέσω
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									επιλεγμένων μελών του) τεχνική υποστήριξη
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									σε εταιρείες ή σχολεία με αμοιβή. 
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
									</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								</li></ul>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Στη
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								συνάντηση συμμετείχαν, εκτός των Debian
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								Developers, μέλη των Συλλόγων HEL.L.U.G.,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.awmn.net/" target="_self">A.W.M.N</a></span>., <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.eexi.gr/" target="_self">E.E.X.I.</a></span> και άλλοι ενδιαφερόμενοι,
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								που αναφέρονται πιο κάτω (με τυχαία
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								σειρά): Κατσίκης Σ., Kweskin R., Κουλουμπής Α., Δοκιανάκης Φ., Αναγνωστόπουλος Γ., Γκάργκα Κ., Διαμαντίδης Α., Ντουμπάκης Ι., Βασιλάκος Ν., Κορνηλάκης Ζ.<br></p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p>Σχετικές
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								φωτογραφίες μπορείτε να δείτε πιο κάτω.<br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo1)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo1.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo1)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo2)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo2.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo2)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo3)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo3.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo3)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo4)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo4.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo4)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo5)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo5.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo5)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo6)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo6.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo6)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo7)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo7.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo7)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo8)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo8.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo8)</a><br></p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p class="msonormal">Ευχαριστούμε
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								και όσους εξεδήλωσαν ενδιαφέρον να
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								παραστούν, αλλά δεν μπόρεσαν για διάφορους
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								λόγους.</p>
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								
							 | 
						|||
| 
								 | 
							
								<p><br>Ομάδα Διαχείρισης Εργαστηρίου HEL.L.U.G.<br></p>
							 |