missing plone posts part 2
Αυτό το commit περιλαμβάνεται σε:
γονέας
d292b36e71
commit
64bfc4ce02
23 αρχεία άλλαξαν με 585 προσθήκες και 71 διαγραφές
303
content/posts/skolelinux-kai-ekpaideysi.html
Κανονικό αρχείο
303
content/posts/skolelinux-kai-ekpaideysi.html
Κανονικό αρχείο
|
@ -0,0 +1,303 @@
|
|||
---
|
||||
title: "Skolelinux και Εκπαίδευση"
|
||||
layout: "news"
|
||||
bannertemplate: "hellug-banner.html"
|
||||
date: 2006-01-24
|
||||
category_title: Δράσεις
|
||||
tags: [Νέα]
|
||||
draseis: [news]
|
||||
summary: Αποτίμηση συνάντησης με θέμα Skolelinux και Εκπαίδευση που έγινε στις 17/12/05 στο Εργαστήριο του Συλλόγου Hellug.
|
||||
---
|
||||
|
||||
<h3 align="center" class="Heading">"Skolelinux και Εκπαίδευση"</h3><h3 align="center" class="Subheading">Αποτίμηση - Συμπεράσματα.</h3>
|
||||
|
||||
<p class="msonormal">Μετά
|
||||
από πρόσκληση της Ομάδας Διαχείρισης
|
||||
Εργαστηρίου του Συλλόγου <a href="http://www.hellug.gr/">HEL.L.U.G.</a>,
|
||||
πραγματοποιήθηκε στις 17/12/05 συνάντηση-συζήτηση
|
||||
στο <span class="link-external"><a href="http://lab.hellug.gr/">Εργαστήριο</a></span> του Συλλόγου, με θέμα <b>"Skolelinux και Εκπαίδευση"</b>.</p>
|
||||
<p class="msonormal">Η
|
||||
συζήτηση αυτή είχε σκοπό να παρουσιάσει
|
||||
και να εξετάσει την πρόοδο της χρήσης
|
||||
και εμπειρίας του Ανοικτού Λογισμικού
|
||||
στην Εκπαίδευση (γενικά) και ειδικότερα
|
||||
την μέχρι τώρα πορεία του προσαρμοσμένου
|
||||
για την Εκπαίδευση Debian Linux, με την ονομασία
|
||||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal"><b>Skolelinux</b></a></span>.
|
||||
|
||||
</p>
|
||||
<p class="msonormal">Το
|
||||
Skolelinux είναι κατασκευασμένο ως ελεύθερο
|
||||
λογισμικό και είναι μια γενική λύση
|
||||
υπολογιστών βασισμένη στους συνήθεις
|
||||
σχολικούς πόρους (παλαιότητα υλικού,
|
||||
μικρή χρηματοδότηση κ.α) και ανάγκες
|
||||
(δικτύωση, ασφάλεια, προσβασιμότητα για
|
||||
μαθητές κ.α.). Είναι βραβευμένο το 2004, ως
|
||||
το
|
||||
καλύτερο από τον ανταγωνισμό, με
|
||||
το βραβείο <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.opensourceschools.org/article.php?story=20041108013727181">“Best
|
||||
Newcomer Linux Distribution”</a></span>.
|
||||
Επιπλέον το Skolelinux βρίκεται σήμερα σε
|
||||
μιά πολύ καλή λειτουργική κατάσταση
|
||||
και:</p>
|
||||
<ul><li><p class="msonormal">
|
||||
είναι
|
||||
μια δικτυακή αρχιτεκτονική που
|
||||
προσαρμόζεται ανάλογα για χρήση στα
|
||||
σχολεία.
|
||||
</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">αναπτύσσεται
|
||||
και υποστηρίζεται από μια μεγάλη και
|
||||
αυξανόμενη διεθνή κοινότητα που έχει
|
||||
συνεισφέρει και στην εντοποιοποίηση
|
||||
του (localization).</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">δίνει
|
||||
σε κάθε μαθητή όνομα χρήστη, δικό του
|
||||
καταλόγο/ους και δικές του υπηρεσίες.
|
||||
|
||||
</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">περιλαμβάνει
|
||||
την σουίτα εφαρμογών <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.openoffice.org/">OpenOffice.org
|
||||
</a></span>
|
||||
</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">περιλαμβάνει
|
||||
αρκετά <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/software/">προγράμματα
|
||||
εφαρμογής</a></span>
|
||||
(γενικά ή/και με σχολικό ενδιαφέρον).Πάντα
|
||||
βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια
|
||||
εξελληνισμού πολλών από αυτά.
|
||||
</p>
|
||||
</li></ul>
|
||||
|
||||
<p class="msonormal">Η
|
||||
παρουσίαση του θέματος έγινε από τον κ.
|
||||
Μαργαρίτη Κ. και
|
||||
τον κ. Καρκουλή Θ.,
|
||||
Debian Developers στην Ελλάδα (και για το
|
||||
Skolelinux), οι οποίοι διεύθυναν και την
|
||||
συζήτηση. Κατά την συζήτηση διαπιστώθηκε
|
||||
ότι σε αντίθεση με
|
||||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/user_experience/test_schools/test_schools_map">άλλες
|
||||
Ευρωπαϊκές χώρες</a></span>,
|
||||
η πρόοδος του Skolelinux στην Ελληνική
|
||||
Εκπαίδευση είναι ασήμαντη και βασίζεται
|
||||
στο "μεράκι" κάποιων εκπαιδευτικών.</p>
|
||||
|
||||
<p class="msonormal">Παρατηρήθηκε
|
||||
ακόμη ότι από πλευράς υποδομών:</p>
|
||||
<ul><li><p>Προβλέπεται
|
||||
οι Η/Υ, στα <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.ypepth.gr/el_ec_page1575.htm">Εργ.
|
||||
Πληροφορικής</a></span>
|
||||
(Εν.Λυκείου) να περιλαμβάνουν 2 λειτουργικά
|
||||
συστήματα (Λ.Σ) τύπου WinNT
|
||||
και τύπου Linux (Α΄και Β΄φάση
|
||||
σχετικής Δράσης ΕΠΕΑΕΚ). Σχετικές
|
||||
προβλέψεις υπάρχουν για Τ.Ε.Ε. και Ι.Ε.Κ.
|
||||
</p>
|
||||
</li><li><p>Συνήθως
|
||||
το δεύτερο Λ.Σ. είναι Debian
|
||||
Linux αλλά όχι Skolelinux.
|
||||
Φυσικά το Debian
|
||||
Linux μπορεί να χρησιμοποιθεί
|
||||
ως απευθείας λύση, αλλά κάποιος (συνήθως
|
||||
ο προμηθευτής) κάνει
|
||||
όλες τις ρυθμίσεις χειροκίνητα -π.χ.
|
||||
ρύθμιση χρηστών σε LDAP, /home exporting μέσω
|
||||
NFS και Samba, ρύθμιση των thin clients κλπ. Το
|
||||
Skolelinux είναι μιά
|
||||
εξειδικευμένη, αλλά έτοιμη, λύση.
|
||||
Είναι
|
||||
μια διανομή έτοιμη για σχολεία ή
|
||||
τέτοιου είδους εκπαιδευτικά ιδρύματα-Ε.Λ., Τ.Ε.Ε., Ι.Ε.Κ. κλπ.
|
||||
|
||||
</p>
|
||||
</li></ul>
|
||||
<ul><li><p>Προγραμματίζονται
|
||||
έργα προμήθειας εξοπλισμών εργαστηρίων
|
||||
πληροφορικής και αντικατάστασης παλιών
|
||||
απαξιωμένων εργαστηρίων (καταβληθείσας
|
||||
ήδη αξίας αρκετών εκ.Ευρώ). Π.χ. ο
|
||||
υφιστάμενος <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.ypepth.gr/el_ec_page1576.htm">εξοπλισμός
|
||||
εργαστηρίων ΣΕΚ- ΣΕ/ΤΕΕ</a></span>
|
||||
εκτιμάται 166 εκ.ευρώ. Κατά την
|
||||
συζήτηση, επισημάνθηκε ότι σε όλα τα
|
||||
σχολεία, αρκετός από αυτόν τον παλιό
|
||||
εξοπλισμό μπορεί να αξιοποιηθεί με την
|
||||
χρήση Skolelinux έτσι ώστε να μειωθεί αρκετά
|
||||
ο προϋπολογισμός για νέες προμήθειες.
|
||||
|
||||
</p>
|
||||
</li></ul>
|
||||
<ul><li><p class="msonormal">Διακρίνεται
|
||||
μια ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε λογισμικό
|
||||
για σχολεία να μπορεί να διανεμηθεί ή
|
||||
να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα από
|
||||
το διαδίκτυο από τους εκπαιδευτικούς
|
||||
και τους μαθητές. Άρα ένα εργαστήριο
|
||||
δικτυωμένο με φθηνό (πια) Ethernet
|
||||
bandwidth (100Mbps),
|
||||
με ένα και μόνο ικανό server
|
||||
με απλά-παλιά τερματικά (dummy
|
||||
clients) και με χρήση του
|
||||
Skolelinux θα μπορεί να εκπληρώσει <b>οικονομικά
|
||||
</b> τον στόχο του.</p></li></ul><p class="msonormal">Επιπλέον επισημάνθηκε ότι τα προγράμμτα σπουδών (γενικά) περιγράφουν στόχους και ανάπτυξη δεξιοτήτων μη βασισμένες σε συγκεκριμένο Λ.Σ.. Π.χ. το <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/tee/prog_spoud_a_tee.doc" target="_self">Πρόγραμμα Σπουδών για την Α΄τάξη</a></span> (Α΄κύκλου) Τ.Ε.Ε. :<br></p>
|
||||
<ol><li>Μεταξύ άλλων, στοχεύει στην "κ<i>αλλιέργεια
|
||||
διαχρονικών δεξιοτήτων στη χρήση
|
||||
λογισμικού".</i><p class="msonormal">
|
||||
</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Στην
|
||||
διδασκαλία ενοτήτων, στοχεύει στη
|
||||
εξοικείωση των μαθητών στο «να
|
||||
μπορούν να χρησιμοποιούν ένα Λ.Σ. και
|
||||
να κάνουν πρακτική άσκηση στο Λ.Σ. και
|
||||
στο περιβάλλον εργασίας του σχολικού
|
||||
εργαστηρίου».
|
||||
</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Ιδιαίτερη
|
||||
έμφαση δίδει στην αναφορά-διδασκαλία
|
||||
στα θέματα:</p>
|
||||
</li></ol>
|
||||
<ul><ul><ul><li><p class="msonormal">πνευματικά
|
||||
δικαιώματα
|
||||
</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">προστασία
|
||||
λογισμικού</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">κριτήρια
|
||||
επιλογής λογισμικού.</p>
|
||||
</li></ul></ul></ul>
|
||||
|
||||
|
||||
<p class="msonormal">Κατά
|
||||
την συζήτηση, εκτιμήθηκε ότι οι πιο πάνω
|
||||
στόχοι και πρακτικές υπηρετούνται
|
||||
θετικά εφ΄ όσον υπάρχει πράγματι
|
||||
ενασχόληση των μαθητών με το Linux
|
||||
και ειδικότερα με το Skolelinux που θα
|
||||
μπορούσε, ως έτοιμη
|
||||
λύση, να
|
||||
είναι εγκατεστημένο σε κάθε εργαστήριο,
|
||||
«δίδοντας» επιπλέον και τα άλλα
|
||||
«σχολικά» πλεονεκτήματά του.<br><br>
|
||||
</p>
|
||||
<p class="msonormal">Συγκεντρωτικά, τα «σχολικά»
|
||||
πλεονεκτήματα της χρήσης Skolelinux στην
|
||||
Εκπαίδευση, είναι:
|
||||
</p>
|
||||
<ol><li><p class="msonormal">Αξιοποίηση
|
||||
παλαιού εξοπλισμού εργαστηρίων στο
|
||||
έπακρο.</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Κεντρική
|
||||
διαχείριση Λειτουργικού Συστήματος-
|
||||
Εφαρμογών.</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Θεαματική
|
||||
μείωση κόστους εξοπλισμού.</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Εμπειρία
|
||||
του μαθητικού δυναμικού στο Linux και σε
|
||||
πλήθος εκπαιδευτικών εφαρμογών.</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Διδασκαλία
|
||||
επικεντρωμένη στην θεματική ενότητα.</p></li></ol>
|
||||
|
||||
|
||||
<p>Επιπλέον αναφέρθηκε ότι τα
|
||||
(αναμενόμενα*) σεμινάρια επιμόρφωσης
|
||||
των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ, για το έργο
|
||||
«Επαγγελματικό λογισμικό στην Τ.Ε.Ε:
|
||||
επιμόρφωση και εφαρμογή», προβλέπεται
|
||||
να δομηθούν με βάση ένα <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://iasonas.cti.gr/index.php?option=com_staticxt&staticfile=index.php?option=com_staticxt&staticfile=PSLogismiko.html">Γενικό
|
||||
Πρόγραμμα Σπουδών «Λογισμικό»</a></span>,
|
||||
το οποίο δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο
|
||||
λογισμικό, αλλά στις ενότητες που πρέπει
|
||||
να περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα σπουδών
|
||||
για οποιοδήποτε τίτλο λογισμικού ο
|
||||
οποίος αποτελεί αντικείμενο ενός
|
||||
σεμιναρίου. Με δεδομένη την εξοικείωση
|
||||
του διδάσκοντος*-επιμορφωτή (εν ενεργεία
|
||||
εκπαιδευτικού της T.E.E. ο οποίος θα
|
||||
αναλάβει την επιμόρφωση συναδέλφων
|
||||
του), στην αξιοποίηση λογισμικού για
|
||||
την υποστήριξη της διδασκαλίας και της
|
||||
μαθησιακής διαδικασίας (για τα μαθήματα
|
||||
ΤΕΕ*), η έμφαση θα δοθεί στις ενότητες
|
||||
«Η θέση του λογισμικού στην Τ.Ε.Ε.»
|
||||
και «Τεχνικά χαρακτηριστικά»
|
||||
(εστιάζοντας στις θεμελιώδεις έννοιες
|
||||
στις οποίες στηρίζεται η σωστή χρήση
|
||||
του λογισμικού). Ακόμη προβλέπεται
|
||||
ειδική ενότητα για «Συναφές ελεύθερα
|
||||
διαθέσιμο (Τεχνικό*) λογισμικό». Κατά
|
||||
την συζήτηση εκτιμήθηκε ότι αν τα πιο
|
||||
πάνω «υπηρετούνταν» από το
|
||||
Skolelinux θα απέδιδαν
|
||||
περισσότερο οι διδακτικοί στόχοι του
|
||||
επιμ. Προγράμματος (αλλά και η πρακτική
|
||||
εφαρμογή του αργότερα). [ (*):
|
||||
διευκρινήσεις της σύνταξης ]</p><p class="msonormal"><br>Μέχρι
|
||||
σήμερα υπάρχει μια Ελληνική εργαστηριακή
|
||||
εγκατάσταση Skolelinux στο
|
||||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/user_experience/test_schools/test_schools_list/document_view">1ο
|
||||
ΤΕΕ Ναυπλίου</a></span>
|
||||
στο οποίο και παρατηρήθηκαν τα
|
||||
ανωτέρω πλεονεκτήματα. Σε μετέπειτα
|
||||
επικοινωνία μας, ο υπ. καθηγητής
|
||||
κ.Κονδύλης, μας
|
||||
ανέφερε την εμπειρία του
|
||||
από τη χρήση, ως τώρα, του συστήματος:</p>
|
||||
<ol><li>Αξιοποιήθηκε
|
||||
παλαιός εξοπλισμός Η/Υ που υπήρχε στο
|
||||
σχολείο.
|
||||
</li><li>Η
|
||||
διαχείριση ενός τέτοιου εργαστηρίου
|
||||
είναι “παιχνιδάκι” και δεν συγκρίνεται
|
||||
με την διαχείριση ενός εργαστηρίου με
|
||||
stand-alone υπολογιστές ή ενός εργαστηρίου
|
||||
σε ομότιμο δίκτυο.
|
||||
</li><li>Το
|
||||
κόστος εγκατάστασης, αναβάθμισης και
|
||||
δικτύωσης του εργαστηρίου ήταν γύρω
|
||||
στα 500 ευρώ!!!
|
||||
</li><li>Οι
|
||||
μαθητές το δέχτηκαν και το δουλεύουν
|
||||
πολύ άνετα και αρκετοί από το εκπαιδευτικό προσωπικό
|
||||
έδειξαν διάθεση να το δουλέψουν.<br></li></ol>
|
||||
|
||||
<p>
|
||||
H συνάντηση ήταν μία αφορμή προβληματισμού
|
||||
και καταγραφής ενεργειών για την διάδοση
|
||||
του Skolelinux.Τα συμπεράσματα της συζήτησης
|
||||
ήταν τα εξής:<br></p><p></p><ul><li><p class="msonormal">Να βρεθεί τουλάχιστον ένα (1) ΕΠΙΠΛΕΟΝ εργαστήριο για εγκατάσταση Skolelinux με
|
||||
στόχο την επιπλέον πιλοτική υλοποίηση
|
||||
των πλεονεκτημάτων του και την εξαγωγή
|
||||
ασφαλέστερων συμπερασμάτων.</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Προτρέπονται
|
||||
οι εκπαιδευτικοί (Πληροφορικής, Τεχνικών
|
||||
Ειδικοτήτων αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος
|
||||
εκπαιδευτικός), να <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/screenshots/">γνωρίσουν</a></span>
|
||||
το Skolelinux και να το δοκιμάσουν, κάνοντας
|
||||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://ftp.skolelinux.no/skolelinux-cd/debian-edu_sarge-i386-current.iso">download</a></span>
|
||||
το σχετικό CD-ROM.</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Να
|
||||
χρησιμοποιηθεί ο χώρος του Εργαστηρίου
|
||||
HEL.L.U.G.
|
||||
(ή άλλος) ως testbet χώρος για το Skolelinux.</p>
|
||||
</li><li><p class="msonormal">Να
|
||||
προσφέρει ο Σύλλογος HEL.L.U.G. επίσημα (μέσω
|
||||
επιλεγμένων μελών του) τεχνική υποστήριξη
|
||||
σε εταιρείες ή σχολεία με αμοιβή.
|
||||
</p>
|
||||
</li></ul>
|
||||
|
||||
<p class="msonormal">Στη
|
||||
συνάντηση συμμετείχαν, εκτός των Debian
|
||||
Developers, μέλη των Συλλόγων HEL.L.U.G.,
|
||||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.awmn.net/" target="_self">A.W.M.N</a></span>., <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.eexi.gr/" target="_self">E.E.X.I.</a></span> και άλλοι ενδιαφερόμενοι,
|
||||
που αναφέρονται πιο κάτω (με τυχαία
|
||||
σειρά): Κατσίκης Σ., Kweskin R., Κουλουμπής Α., Δοκιανάκης Φ., Αναγνωστόπουλος Γ., Γκάργκα Κ., Διαμαντίδης Α., Ντουμπάκης Ι., Βασιλάκος Ν., Κορνηλάκης Ζ.<br></p>
|
||||
<p>Σχετικές
|
||||
φωτογραφίες μπορείτε να δείτε πιο κάτω.<br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo1)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo1.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo1)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo2)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo2.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo2)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo3)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo3.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo3)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo4)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo4.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo4)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo5)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo5.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo5)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo6)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo6.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo6)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo7)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo7.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo7)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo8)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo8.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo8)</a><br></p>
|
||||
<p class="msonormal">Ευχαριστούμε
|
||||
και όσους εξεδήλωσαν ενδιαφέρον να
|
||||
παραστούν, αλλά δεν μπόρεσαν για διάφορους
|
||||
λόγους.</p>
|
||||
|
||||
<p><br>Ομάδα Διαχείρισης Εργαστηρίου HEL.L.U.G.<br></p>
|
Φόρτωση…
Προσθήκη πίνακα
Προσθήκη υπερσυνδέσμου
Παράθεση σε νέο ζήτημα