303 γραμμές
		
	
	
		
			Λείπει το EOL
		
	
	
		
			19 KiB
		
	
	
	
		
			HTML
		
	
	
	
	
	
			
		
		
	
	
			303 γραμμές
		
	
	
		
			Λείπει το EOL
		
	
	
		
			19 KiB
		
	
	
	
		
			HTML
		
	
	
	
	
	
---
 | 
						||
title: "Skolelinux και Εκπαίδευση"
 | 
						||
layout: "news"
 | 
						||
bannertemplate: "hellug-banner.html"
 | 
						||
date: 2006-01-24
 | 
						||
category_title: Δράσεις
 | 
						||
tags: [Νέα]
 | 
						||
draseis: [news]
 | 
						||
summary: Αποτίμηση συνάντησης με θέμα Skolelinux και Εκπαίδευση που έγινε στις 17/12/05 στο Εργαστήριο του Συλλόγου Hellug.
 | 
						||
---
 | 
						||
        
 | 
						||
<h3 align="center" class="Heading">"Skolelinux και Εκπαίδευση"</h3><h3 align="center" class="Subheading">Αποτίμηση - Συμπεράσματα.</h3>
 | 
						||
 | 
						||
<p class="msonormal">Μετά
 | 
						||
από πρόσκληση της Ομάδας Διαχείρισης
 | 
						||
Εργαστηρίου του Συλλόγου <a href="http://www.hellug.gr/">HEL.L.U.G.</a>,
 | 
						||
πραγματοποιήθηκε στις 17/12/05 συνάντηση-συζήτηση
 | 
						||
στο <span class="link-external"><a href="http://lab.hellug.gr/">Εργαστήριο</a></span> του Συλλόγου, με θέμα <b>"Skolelinux και Εκπαίδευση"</b>.</p>
 | 
						||
<p class="msonormal">Η
 | 
						||
συζήτηση αυτή είχε σκοπό να παρουσιάσει
 | 
						||
και να εξετάσει την πρόοδο της χρήσης
 | 
						||
και εμπειρίας του Ανοικτού Λογισμικού
 | 
						||
στην Εκπαίδευση (γενικά) και ειδικότερα
 | 
						||
την μέχρι τώρα πορεία του προσαρμοσμένου
 | 
						||
για την Εκπαίδευση Debian Linux, με την ονομασία
 | 
						||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal"><b>Skolelinux</b></a></span>.
 | 
						||
 | 
						||
</p>
 | 
						||
<p class="msonormal">Το
 | 
						||
Skolelinux είναι κατασκευασμένο ως ελεύθερο
 | 
						||
λογισμικό και είναι μια γενική λύση
 | 
						||
υπολογιστών βασισμένη στους συνήθεις
 | 
						||
σχολικούς πόρους (παλαιότητα υλικού,
 | 
						||
μικρή χρηματοδότηση κ.α) και ανάγκες
 | 
						||
(δικτύωση, ασφάλεια, προσβασιμότητα για
 | 
						||
μαθητές κ.α.). Είναι βραβευμένο το 2004, ως
 | 
						||
το
 | 
						||
καλύτερο από τον ανταγωνισμό, με
 | 
						||
το βραβείο <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.opensourceschools.org/article.php?story=20041108013727181">“Best
 | 
						||
 Newcomer Linux Distribution”</a></span>.
 | 
						||
Επιπλέον το Skolelinux βρίκεται σήμερα σε
 | 
						||
μιά πολύ καλή λειτουργική κατάσταση
 | 
						||
και:</p>
 | 
						||
<ul><li><p class="msonormal">
 | 
						||
	είναι
 | 
						||
	μια δικτυακή αρχιτεκτονική που
 | 
						||
	προσαρμόζεται ανάλογα για χρήση στα
 | 
						||
	σχολεία. 
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">αναπτύσσεται
 | 
						||
	και υποστηρίζεται από μια μεγάλη και
 | 
						||
	αυξανόμενη διεθνή κοινότητα που έχει
 | 
						||
	συνεισφέρει και στην εντοποιοποίηση
 | 
						||
	του (localization).</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">δίνει
 | 
						||
	σε κάθε μαθητή όνομα χρήστη, δικό του
 | 
						||
	καταλόγο/ους και δικές του υπηρεσίες.
 | 
						||
	
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">περιλαμβάνει
 | 
						||
	την σουίτα εφαρμογών <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.openoffice.org/">OpenOffice.org
 | 
						||
	</a></span>
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">περιλαμβάνει
 | 
						||
	αρκετά <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/software/">προγράμματα
 | 
						||
	εφαρμογής</a></span>
 | 
						||
	(γενικά ή/και με σχολικό ενδιαφέρον).Πάντα
 | 
						||
	βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια
 | 
						||
	εξελληνισμού πολλών από αυτά. 
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
</li></ul>
 | 
						||
 | 
						||
<p class="msonormal">Η
 | 
						||
παρουσίαση του θέματος έγινε από τον κ.
 | 
						||
Μαργαρίτη Κ. και
 | 
						||
τον κ. Καρκουλή Θ.,
 | 
						||
Debian Developers στην Ελλάδα (και για το
 | 
						||
Skolelinux), οι οποίοι διεύθυναν και την
 | 
						||
συζήτηση. Κατά την συζήτηση διαπιστώθηκε
 | 
						||
ότι σε αντίθεση με
 | 
						||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/user_experience/test_schools/test_schools_map">άλλες
 | 
						||
Ευρωπαϊκές χώρες</a></span>,
 | 
						||
η πρόοδος του Skolelinux στην Ελληνική
 | 
						||
Εκπαίδευση είναι ασήμαντη και βασίζεται
 | 
						||
στο "μεράκι" κάποιων εκπαιδευτικών.</p>
 | 
						||
 | 
						||
<p class="msonormal">Παρατηρήθηκε
 | 
						||
ακόμη ότι από πλευράς υποδομών:</p>
 | 
						||
<ul><li><p>Προβλέπεται
 | 
						||
	οι Η/Υ, στα <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.ypepth.gr/el_ec_page1575.htm">Εργ.
 | 
						||
	Πληροφορικής</a></span>
 | 
						||
	(Εν.Λυκείου) να περιλαμβάνουν 2 λειτουργικά
 | 
						||
	συστήματα (Λ.Σ) τύπου WinNT
 | 
						||
	και τύπου Linux (Α΄και Β΄φάση
 | 
						||
	σχετικής Δράσης ΕΠΕΑΕΚ). Σχετικές
 | 
						||
	προβλέψεις υπάρχουν για Τ.Ε.Ε. και Ι.Ε.Κ. 
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
	</li><li><p>Συνήθως
 | 
						||
	το δεύτερο Λ.Σ. είναι Debian
 | 
						||
	Linux αλλά όχι Skolelinux.
 | 
						||
	Φυσικά το Debian
 | 
						||
	Linux μπορεί να χρησιμοποιθεί
 | 
						||
	ως απευθείας λύση, αλλά κάποιος (συνήθως
 | 
						||
	ο προμηθευτής) κάνει
 | 
						||
	όλες τις ρυθμίσεις χειροκίνητα -π.χ.
 | 
						||
	ρύθμιση χρηστών σε LDAP, /home exporting μέσω
 | 
						||
	NFS και Samba, ρύθμιση των thin clients κλπ. Το
 | 
						||
	Skolelinux είναι μιά
 | 
						||
	εξειδικευμένη, αλλά έτοιμη, λύση.
 | 
						||
	Είναι
 | 
						||
	μια διανομή έτοιμη για σχολεία ή
 | 
						||
	τέτοιου είδους εκπαιδευτικά ιδρύματα-Ε.Λ., Τ.Ε.Ε., Ι.Ε.Κ. κλπ.
 | 
						||
	
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
</li></ul>
 | 
						||
<ul><li><p>Προγραμματίζονται
 | 
						||
	έργα προμήθειας εξοπλισμών εργαστηρίων
 | 
						||
	πληροφορικής και αντικατάστασης παλιών
 | 
						||
	απαξιωμένων εργαστηρίων (καταβληθείσας
 | 
						||
	ήδη αξίας αρκετών εκ.Ευρώ). Π.χ. ο
 | 
						||
	υφιστάμενος <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.ypepth.gr/el_ec_page1576.htm">εξοπλισμός
 | 
						||
	εργαστηρίων ΣΕΚ- ΣΕ/ΤΕΕ</a></span>
 | 
						||
	εκτιμάται 166 εκ.ευρώ. Κατά την
 | 
						||
	συζήτηση, επισημάνθηκε ότι σε όλα τα
 | 
						||
	σχολεία, αρκετός από αυτόν τον παλιό
 | 
						||
	εξοπλισμό μπορεί να αξιοποιηθεί με την
 | 
						||
	χρήση Skolelinux έτσι ώστε να μειωθεί αρκετά
 | 
						||
	ο προϋπολογισμός για νέες προμήθειες.
 | 
						||
	
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
</li></ul>
 | 
						||
<ul><li><p class="msonormal">Διακρίνεται
 | 
						||
	μια ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε λογισμικό
 | 
						||
	για σχολεία να μπορεί να διανεμηθεί ή
 | 
						||
	να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα από
 | 
						||
	το διαδίκτυο από τους εκπαιδευτικούς
 | 
						||
	και τους μαθητές. Άρα ένα εργαστήριο
 | 
						||
	δικτυωμένο με φθηνό (πια) Ethernet
 | 
						||
	bandwidth (100Mbps),
 | 
						||
	με ένα και μόνο ικανό server
 | 
						||
	με απλά-παλιά τερματικά (dummy
 | 
						||
	clients) και με χρήση του
 | 
						||
	Skolelinux θα μπορεί να εκπληρώσει <b>οικονομικά
 | 
						||
</b>	τον στόχο του.</p></li></ul><p class="msonormal">Επιπλέον επισημάνθηκε ότι τα προγράμμτα σπουδών (γενικά) περιγράφουν στόχους και ανάπτυξη δεξιοτήτων μη βασισμένες σε συγκεκριμένο Λ.Σ.. Π.χ. το <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/tee/prog_spoud_a_tee.doc" target="_self">Πρόγραμμα Σπουδών για την Α΄τάξη</a></span> (Α΄κύκλου) Τ.Ε.Ε. :<br></p>
 | 
						||
<ol><li>Μεταξύ άλλων, στοχεύει στην "κ<i>αλλιέργεια
 | 
						||
	διαχρονικών δεξιοτήτων στη χρήση
 | 
						||
	λογισμικού".</i><p class="msonormal"> 
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Στην
 | 
						||
	διδασκαλία ενοτήτων, στοχεύει στη
 | 
						||
	εξοικείωση των μαθητών στο «να
 | 
						||
	μπορούν να χρησιμοποιούν ένα Λ.Σ. και
 | 
						||
	να κάνουν πρακτική άσκηση στο Λ.Σ. και
 | 
						||
	στο περιβάλλον εργασίας του σχολικού
 | 
						||
	εργαστηρίου». 
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Ιδιαίτερη
 | 
						||
	έμφαση δίδει στην αναφορά-διδασκαλία
 | 
						||
	στα θέματα:</p>
 | 
						||
</li></ol>
 | 
						||
<ul><ul><ul><li><p class="msonormal">πνευματικά
 | 
						||
	δικαιώματα 
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">προστασία
 | 
						||
	λογισμικού</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">κριτήρια
 | 
						||
	επιλογής λογισμικού.</p>
 | 
						||
</li></ul></ul></ul>
 | 
						||
 | 
						||
 | 
						||
<p class="msonormal">Κατά
 | 
						||
την συζήτηση, εκτιμήθηκε ότι οι πιο πάνω
 | 
						||
στόχοι και πρακτικές υπηρετούνται
 | 
						||
θετικά εφ΄ όσον υπάρχει πράγματι
 | 
						||
ενασχόληση των μαθητών με το Linux
 | 
						||
και ειδικότερα με το Skolelinux που θα
 | 
						||
μπορούσε, ως έτοιμη
 | 
						||
λύση, να
 | 
						||
είναι εγκατεστημένο σε κάθε εργαστήριο,
 | 
						||
«δίδοντας» επιπλέον και τα άλλα
 | 
						||
«σχολικά» πλεονεκτήματά του.<br><br>
 | 
						||
</p>
 | 
						||
<p class="msonormal">Συγκεντρωτικά, τα «σχολικά»
 | 
						||
πλεονεκτήματα της χρήσης Skolelinux στην
 | 
						||
Εκπαίδευση, είναι: 
 | 
						||
</p>
 | 
						||
<ol><li><p class="msonormal">Αξιοποίηση
 | 
						||
	παλαιού εξοπλισμού εργαστηρίων στο
 | 
						||
	έπακρο.</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Κεντρική
 | 
						||
	διαχείριση Λειτουργικού Συστήματος-
 | 
						||
	Εφαρμογών.</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Θεαματική
 | 
						||
	μείωση κόστους εξοπλισμού.</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Εμπειρία
 | 
						||
	του μαθητικού δυναμικού στο Linux και σε
 | 
						||
	πλήθος εκπαιδευτικών εφαρμογών.</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Διδασκαλία
 | 
						||
	επικεντρωμένη στην θεματική ενότητα.</p></li></ol>
 | 
						||
 | 
						||
 | 
						||
<p>Επιπλέον αναφέρθηκε ότι τα
 | 
						||
(αναμενόμενα*) σεμινάρια επιμόρφωσης
 | 
						||
των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ, για το έργο
 | 
						||
«Επαγγελματικό λογισμικό στην Τ.Ε.Ε:
 | 
						||
επιμόρφωση και εφαρμογή», προβλέπεται
 | 
						||
να δομηθούν με βάση ένα <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://iasonas.cti.gr/index.php?option=com_staticxt&staticfile=index.php?option=com_staticxt&staticfile=PSLogismiko.html">Γενικό
 | 
						||
Πρόγραμμα Σπουδών «Λογισμικό»</a></span>,
 | 
						||
το οποίο δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο
 | 
						||
λογισμικό, αλλά στις ενότητες που πρέπει
 | 
						||
να περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα σπουδών
 | 
						||
για οποιοδήποτε τίτλο λογισμικού ο
 | 
						||
οποίος αποτελεί αντικείμενο ενός
 | 
						||
σεμιναρίου. Με δεδομένη την εξοικείωση
 | 
						||
του διδάσκοντος*-επιμορφωτή (εν ενεργεία
 | 
						||
εκπαιδευτικού της T.E.E. ο οποίος θα
 | 
						||
αναλάβει την επιμόρφωση συναδέλφων
 | 
						||
του), στην αξιοποίηση λογισμικού για
 | 
						||
την υποστήριξη της διδασκαλίας και της
 | 
						||
μαθησιακής διαδικασίας (για τα μαθήματα
 | 
						||
ΤΕΕ*), η έμφαση θα δοθεί στις ενότητες
 | 
						||
«Η θέση του λογισμικού στην Τ.Ε.Ε.»
 | 
						||
και «Τεχνικά χαρακτηριστικά»
 | 
						||
(εστιάζοντας στις θεμελιώδεις έννοιες
 | 
						||
στις οποίες στηρίζεται η σωστή χρήση
 | 
						||
του λογισμικού). Ακόμη προβλέπεται 
 | 
						||
ειδική ενότητα για «Συναφές ελεύθερα
 | 
						||
διαθέσιμο (Τεχνικό*) λογισμικό». Κατά
 | 
						||
την συζήτηση εκτιμήθηκε ότι αν τα πιο
 | 
						||
πάνω «υπηρετούνταν» από το
 | 
						||
Skolelinux θα απέδιδαν
 | 
						||
περισσότερο οι διδακτικοί στόχοι του
 | 
						||
επιμ. Προγράμματος (αλλά και η πρακτική
 | 
						||
εφαρμογή του αργότερα).            [ (*):
 | 
						||
διευκρινήσεις της σύνταξης ]</p><p class="msonormal"><br>Μέχρι
 | 
						||
σήμερα υπάρχει μια Ελληνική εργαστηριακή
 | 
						||
εγκατάσταση Skolelinux στο
 | 
						||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/user_experience/test_schools/test_schools_list/document_view">1ο
 | 
						||
ΤΕΕ Ναυπλίου</a></span>
 | 
						||
στο οποίο και παρατηρήθηκαν τα
 | 
						||
ανωτέρω πλεονεκτήματα. Σε μετέπειτα
 | 
						||
επικοινωνία μας, ο υπ. καθηγητής
 | 
						||
κ.Κονδύλης, μας
 | 
						||
ανέφερε την εμπειρία του
 | 
						||
από τη χρήση, ως τώρα, του συστήματος:</p>
 | 
						||
<ol><li>Αξιοποιήθηκε
 | 
						||
παλαιός εξοπλισμός Η/Υ που υπήρχε στο
 | 
						||
σχολείο. 
 | 
						||
</li><li>Η
 | 
						||
διαχείριση ενός τέτοιου εργαστηρίου
 | 
						||
είναι “παιχνιδάκι” και δεν συγκρίνεται
 | 
						||
με την διαχείριση ενός εργαστηρίου με
 | 
						||
stand-alone υπολογιστές ή ενός εργαστηρίου
 | 
						||
σε ομότιμο δίκτυο. 
 | 
						||
</li><li>Το
 | 
						||
κόστος εγκατάστασης, αναβάθμισης και
 | 
						||
δικτύωσης του εργαστηρίου ήταν γύρω
 | 
						||
στα 500 ευρώ!!!  
 | 
						||
</li><li>Οι
 | 
						||
μαθητές το δέχτηκαν και το δουλεύουν
 | 
						||
πολύ άνετα και αρκετοί από το εκπαιδευτικό προσωπικό
 | 
						||
έδειξαν διάθεση να το δουλέψουν.<br></li></ol>
 | 
						||
 | 
						||
<p>
 | 
						||
H συνάντηση ήταν μία αφορμή προβληματισμού
 | 
						||
και καταγραφής ενεργειών για την διάδοση
 | 
						||
του Skolelinux.Τα συμπεράσματα της συζήτησης
 | 
						||
ήταν τα εξής:<br></p><p></p><ul><li><p class="msonormal">Να βρεθεί τουλάχιστον ένα (1) ΕΠΙΠΛΕΟΝ εργαστήριο για εγκατάσταση Skolelinux με
 | 
						||
	στόχο την επιπλέον πιλοτική υλοποίηση
 | 
						||
	των πλεονεκτημάτων του και την εξαγωγή
 | 
						||
	ασφαλέστερων συμπερασμάτων.</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Προτρέπονται
 | 
						||
	οι εκπαιδευτικοί (Πληροφορικής, Τεχνικών
 | 
						||
	Ειδικοτήτων αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος
 | 
						||
	εκπαιδευτικός), να <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.skolelinux.org/portal/screenshots/">γνωρίσουν</a></span>
 | 
						||
	το Skolelinux και να το δοκιμάσουν, κάνοντας
 | 
						||
	<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://ftp.skolelinux.no/skolelinux-cd/debian-edu_sarge-i386-current.iso">download</a></span>
 | 
						||
	το σχετικό CD-ROM.</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Να
 | 
						||
	χρησιμοποιηθεί ο χώρος του Εργαστηρίου
 | 
						||
	HEL.L.U.G.
 | 
						||
	(ή άλλος) ως testbet χώρος για το Skolelinux.</p>
 | 
						||
	</li><li><p class="msonormal">Να
 | 
						||
	προσφέρει ο Σύλλογος HEL.L.U.G. επίσημα (μέσω
 | 
						||
	επιλεγμένων μελών του) τεχνική υποστήριξη
 | 
						||
	σε εταιρείες ή σχολεία με αμοιβή. 
 | 
						||
	</p>
 | 
						||
</li></ul>
 | 
						||
 | 
						||
<p class="msonormal">Στη
 | 
						||
συνάντηση συμμετείχαν, εκτός των Debian
 | 
						||
Developers, μέλη των Συλλόγων HEL.L.U.G.,
 | 
						||
<span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.awmn.net/" target="_self">A.W.M.N</a></span>., <span class="link-external"><a href="https://web.archive.org/web/20070102022455/http://www.eexi.gr/" target="_self">E.E.X.I.</a></span> και άλλοι ενδιαφερόμενοι,
 | 
						||
που αναφέρονται πιο κάτω (με τυχαία
 | 
						||
σειρά): Κατσίκης Σ., Kweskin R., Κουλουμπής Α., Δοκιανάκης Φ., Αναγνωστόπουλος Γ., Γκάργκα Κ., Διαμαντίδης Α., Ντουμπάκης Ι., Βασιλάκος Ν., Κορνηλάκης Ζ.<br></p>
 | 
						||
<p>Σχετικές
 | 
						||
φωτογραφίες μπορείτε να δείτε πιο κάτω.<br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo1)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo1.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo1)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo2)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo2.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo2)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo3)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo3.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo3)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo4)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo4.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo4)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo5)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo5.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo5)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo6)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo6.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo6)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo7)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo7.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo7)</a><br><a title="Skolelinux και Εκπαίδευση (photo8)" href="/media/photos/Skolelinux_and_Education_photo8.jpg" target="_self">Skolelinux και Εκπαίδευση (photo8)</a><br></p>
 | 
						||
<p class="msonormal">Ευχαριστούμε
 | 
						||
και όσους εξεδήλωσαν ενδιαφέρον να
 | 
						||
παραστούν, αλλά δεν μπόρεσαν για διάφορους
 | 
						||
λόγους.</p>
 | 
						||
 | 
						||
<p><br>Ομάδα Διαχείρισης Εργαστηρίου HEL.L.U.G.<br></p> |